zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2020-04-01     14:16

pagina | 1 | 2 | 3 | volgende

26 - Datum: 2019-04-07 10:50 - Afzender: Niquicho - e-mail: onderzoekerelf@gmail.com
Ach, dat is jammer. Ook al was ik hier niet meer zo actief, toch kwam ik graag zo af en toe om het forum bij te lezen en om wat strips te bekijken. Jammer dat het nu gaat stoppen. Ik kan me je besluit goed indenken, Martin. Ik vind het geweldig wat je allemaal voor deze gemeenschap hebt gedaan! Ik hoop dat het er snel mooier voor je gaat uitzien. Ook dank aan dirk en al die vele anderen die iets voor de site hebben gedaan!

Ik lees dat de rek uit de gemeenschap is en die berusting spreekt ook uit de reacties op dit bericht. Met tien vaste bezoekers zijn die hostingkosten vast wel te dekken en met een paar mensen die ieder elke twee weken een editie plaatsen – of toegang voor de vaste klanten die hun bijdrage zelf klaarzetten – is het vast voort te zetten. Maar ja, nostalgie gaat vast met me aan de haal.

Tot ziens, allemaal!

Niek / Niquicho / Woordenfee
27 - Datum: 2019-04-07 18:20 - Afzender: j kippers
@ Niek: Ah! Dus jij was Woordenfee!

Ik ben best bereid te betalen om StripSter overeind te houden. Als Niek ook meedoet, zijn we al met zijn tweeën.
@ Dirk, Michel, Randy, Jamie, Jos, Rob, Wim, Hans, Karin, André, Martine, David, Jeroen, Derek, Huub, Willy, Martha en Charles en Alexander: doen jullie mee?
28 - Datum: 2019-04-08 19:44 - Afzender: Robin Schouten - e-mail: incognito@comic.com
Snel reageren lieve mensen op het voorstel van J.Kippers, want vandaag 8 april is StripSter volgens mij voor het laatst in de lucht.
29 - Datum: 2019-04-08 19:57 - Afzender: stradivarius
Hoeveel mag het kosten?
30 - Datum: 2019-04-08 20:03 - Afzender: michel2019
Ik heb helaas niet zoveel geld over elke week of maand, anders had ik allang een site gemaakt, een webcomic of zo. Teleurstellend maar helaas.
31 - Datum: 2019-04-08 20:09 - Afzender: stradivarius
Ook zonder blijf je onze beste michel ;)
32 - Datum: 2019-04-08 20:13 - Afzender: michel2019
Ik weet niet wie je bent maar dank je.
33 - Datum: 2019-04-08 20:17 - Afzender: stradivarius - e-mail: maarten225@gmail.com
Ik heb vroeger een website gehad, twee zelfs. Kostte me €100 per jaar. Ik zou nu niet meer weten hoe het moet en ik vrees dat StripSter men petje te boven gaat, anders zou ik het plaatsen van de strips graag overnemen. Al wie een duit in het zakje wil doen mag mij contacteren.
34 - Datum: 2019-04-08 21:54 - Afzender: Martha en Charles
We zijn vroeger (de allereerste jaren) niet voor niks uit de StripSter-redactie gestapt. Dus we weten hoeveel werk het is en hoeveel randgedoe er bij komt kijken. Het was elke dag werk, veel meer tijd dan je dacht. En communicatieproblemen met Henk. Dus het schoot soms echt niet op, terwijl je wel hart had voor de tekenaars. Ik benijd Martin niet, al die jaren. En echt, geweldig dat hij het zo lang, zo goed verzorgd heeft. En zonder klagen, want ook wij wisten niet dat hij het allemaal zelf moest doen. Zijn oproepen voor medewerkers kregen vaak geen reactie, en ja, dan komt er ooit een einde aan. Natuurlijk vergeet ik Dirk niet. Zich sterk inzettend voor 'het (opbouwende) commentaar' en de nieuwtjes.

Kernvraag is:
Hoeveel kost StripSter als iedereen een bijdrage zou leveren ,
en wie gaat de wekelijkse edities verzorgen?
35 - Datum: 2019-04-09 20:50 - Afzender: Eric
Ik denk dat de site meer dan 125 euro kost met alle geregistreerde domeinen erbij.
Als alleen StripSter.eu nog blijft bestaan dan kan het voor rond de 90 euro schat ik. De site staat bij antagonist en heeft 100 gb schijfruimte.
Wanneer jullie nog een doorstart willen, dan moeten we snel zijn. Ik wil het dan wel op me nemen om dat in overleg met Martin te regelen.
Het uploaden van de strips wil ik voorlopig ook wel doen.
Maar alleen als er genoeg animo is, want het aantal inzendingen liep in een rap tempo terug.
36 - Datum: 2019-04-09 21:43 - Afzender: Martha
Is dat alleen de registratie van de NAAM (.eu), of ook inclusief de ruimte?
Ik bedoel: kost de site inclusief stripjes ongeveer 90 euro per jaar?
Als dat echt zo is, dan moet dat op te brengen zijn met z'n allen en dan zou ik graag dat Eric voor eerst de site in de lucht kan houden..!
37 - Datum: 2019-04-09 21:49 - Afzender: Eric
Dat is inclusief ruimte
38 - Datum: 2019-04-09 21:53 - Afzender: Martha
Dan ben ik wel bereid een bijdrage te leveren. Ik wil niks regelen, maar als andere mensen het ook zien zitten om ten minste dan de site voorlopig in de lucht te houden, dan mag je van mij met Martin overleggen en dat dit vandaag niet de laatste dag is.
39 - Datum: 2019-04-09 22:05 - Afzender: Martha
Als ik het rijtje van J.Kippers bekijk, de vaste mensen die StripSter aandoen, dan zou het voor elk ongeveer 5.5 tot 6 euro per persoon kosten per jaar.... Ik hoop dat het lukt.
40 - Datum: 2019-04-09 22:58 - Afzender: Niquicho
Ik draag uiteraard graag bij.
41 - Datum: 2019-04-10 10:26 - Afzender: michel2019 - e-mail: rebelfanzine@gmail.com
Eric mag me eventueel een mail sturen of en hoe ik eventueel kan bijdragen.
Ik wil echter geen verplichting om elke week te produceren.
42 - Datum: 2019-04-10 10:53 - Afzender: Eric
Ik heb met Martin gesproken, hij geeft hier nog een reactie heeft hij toegezegd.
43 - Datum: 2019-04-10 11:18 - Afzender: Martin - e-mail: vanderschuijt@gmail.com
Wauw! Dit had ik niet verwacht.

Erg mooi om alle reacties te lezen. Dat doet me veel. Jullie hebben geen idee hoeveel.
Ook erg leuk om te zien dat er gekeken wordt om geld bij elkaar te sprokkelen om de site in de lucht te houden.
Maar alleen de kosten zijn niet de hoofdzaak, laat dit duidelijk zijn.
Geld is voor mij niet de motivator om te stoppen of, in dit geval, door te gaan.

Momenteel doet dirk het nieuws en ik de uploads van de strips. We blijven onderbezet als we door blijven gaan.
Elke week voel ik me weer verplicht om een nieuwe editie te plaatsen. En als het dan niet lukt voel ik me weer schuldig.
En dan heb ik het nu alleen over de editie plaatsen en nog niet eens over eventuele (terugkerende)Specials, Haasje-Over projecten, Estafettes, Interstrips, Stripbeurzen boeken, Covers regelen, nieuwe tekenaars benaderen... En ik vergeet ongetwijfeld nog dingen.
Want ook dat is StripSter, vergis je er niet in. En dat is wat StripSter juist bijzonder maakt.

Daarbij komt kijken dat er nogal wat gesleuteld moet worden aan de site. Ik vind het een rommeltje, er staan fouten op en... Eerlijk: Het kan gewoon beter. De kennis ontbreekt bij mij om dit te doen en ik kan me daar dan ook weer in verdiepen en het zal me ook lukken, maar dat is gekkenwerk.
Op deze manier wil ik niet doorgaan. Het kan wel... maar met meer mensen. Zo simpel is dat.

Vrijdag wordt er een back-up van de site gemaakt. Ik ga kijken of ik het archief ergens onder kan brengen, zodat het voor iedereen toegankelijk blijft. Mocht er in de toekomst nog een mogelijkheid komen om verder te gaan in een vernieuwde versie dan is alles in ieder geval voor handen.

Met andere woorden: Met meer hulp(voor het onderhoud aan de site, strips uploaden, nieuwitems, beursbezoeken e.d.), een betere taak verdeling en een goede up-to-date site ben ik zeker bereid om verder te gaan.
Maar niet zoals het nu gaat.

Aan alle tekenaars die hier regelmatig plaatsen en nu overwegen te stoppen met tekenen: Stop niet! Ga door! Want daar deed ik het uiteindelijk voor... Voor jullie. Laat StripSter niet de reden zijn voor jullie om te stoppen. DAT is niet de reden om te willen stoppen. Jullie doen jezelf hiermee te kort.

Op SocialMedia blijven we nog wel actief. Ik wil graag onder de naam van StripSter stripbeurzen blijven bezoeken, zodat het voor verschillende tekenaars een betaalbare aangelegenheid blijft om hun werk aan de man te brengen.

De woorden schieten me nu even verder te kort.

Bedankt!
44 - Datum: 2019-04-10 11:26 - Afzender: michel2019
Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie, Martin.
Het archief van de strips elders onderbrengen lijkt me wel een leuk idee.
Ik heb eerder al eens gezegd dat ik niet zoveel weet over computers (en er thuis geen heb), anders had ik al eens aangeboden te helpen.
Als de site stopt, is dat een einde van een tijdperk maar wel een begin van iets anders. Zo zie ik het dan maar. Groeten aan iedereen.
cartoonesk.blogspot.nl
45 - Datum: 2019-04-10 11:43 - Afzender: j kippers
@ Eric en Martin: Fantastisch dat jullie StripSter op zich wel door willen zetten. We kunnen kijken naar een andere invulling. We hoeven bijvoorbeeld natuurlijk niet wekelijks te publiceren. Dit kan ook eens per maand. We kunnen de specials, stripbeurzen etc voorlopig ook achterwege laten. Is het een idee om in eerste instantie 10 'begunstigers' van StripSter te zoeken? Mensen die bereid zijn om 10 euro per jaar te betalen om StripSter draaiende te houden. Martha, Niquicho, Michel en ik zijn er alvast 4. Ik denk dat we Rob Brandon, Jeroen Putman, Jos Lammers, Wim Vlieg, Hans Harlemans en Jamie de Jonge zouden kunnen benaderen. Dat de site verouderd is enzo dat interesseert de meeste bezoekers waarschijnlijk weinig. Ik zou heel blij zijn als StripSter toch doorgaat. Ik zou de site missen als 'ie er niet meer zou zijn.
46 - Datum: 2019-04-10 15:39 - Afzender: Robin Schouten - e-mail: incognito@comic.com
Heel fijn dat StripSter nog steeds in de lucht is.

Ik ben ook bereid om jaarlijks een bedrag te betalen om de site online te houden. Als we het zo verdelen onder een 'vaste' groep mensen, dan zullen dat in principe de kosten niet zijn.

Ook wil ik best op de achtergrond (weer) wat dingen gaan doen voor StripSter. Ik heb met name in de periode 2008-2010 heel veel voor StripSter gedaan: de wekelijkse Strips edities uploaden, tekenaars benaderen voor materiaal en covers, specials organiseren, nieuws verzorgen etc. Dus ik weet maar al te goed hoeveel werk Martin en Dirk voor hun kiezen hebben gekregen de afgelopen jaren. Hulde ook voor Dirk dat hij zo trouw zijn nieuwtjes is blijven publiceren.

Over de verouderde site-structuur: dit is wel degelijk een groot probleem. Toen ik zo rond 2010 met o.a. Hans Verbeek, P.Saiko en Steven van Dyck bezig was een gloednieuwe stripsite op te zetten genaamd Post Your Comic, hadden wij voor ogen dat de tekenaars ZELF hun strips en tekenwerk konden uploaden. Met daarbij een moderator om de boel te coördineren. Op deze manier scheelt dat heel veel tijd en werk, en kan een vaste kern tekenaars altijd hun werk blijven publiceren. Met daarbij nieuwe toevoegingen uiteraard.

Ik heb gisteren contact gehad met Steven van Dyck om hem te informeren over het einde van StripSter. Dit zei hij over de verouderde site-structuur, en dat wil ik graag met jullie delen omdat ik denk dat het hout snijd:

"Voor Martin vind ik het sneu dat hij het onderhoud van StripSter nog op zijn eentje moest bekostigen en er zoveel van zijn tijd heeft moeten insteken. Het werd ongetwijfeld mee veroorzaakt door achterhaalde site-structuur, want het was perfect mogelijk geweest dat tekenaars zelf hun verhalen plaatsten zonder onze tussenkomst, als er naar een moderne forum-structuur overgestapt geweest was. Zo had hij zijn energie meer kunnen besteden aan eigen inbreng en zou het niet zo moeilijk geweest zijn om nieuwe verantwoordelijken in te schakelen die elke week weer alles moeten doen."

Ik ben in ieder geval van mening dat bij een doorstart van StripSter er wel iets gedaan moet worden aan het onderhoud. Dus net als Steven en Martin vind ik het zeer wenselijk dat er iemand naar voren stapt die aan de site wil sleutelen en de fouten eruit wil halen.
47 - Datum: 2019-04-10 15:44 - Afzender: Robin Schouten - e-mail: incognito@comic.com
Heel fijn dat StripSter nog steeds in de lucht is.

Ik ben ook bereid om jaarlijks een bedrag te betalen om de site online te houden. Als we het zo verdelen onder een 'vaste' groep mensen, dan zullen dat in principe de kosten niet zijn.

Ook wil ik best op de achtergrond (weer) wat dingen gaan doen voor StripSter. Ik heb met name in de periode 2008-2010 heel veel voor StripSter gedaan: de wekelijkse Strips edities uploaden, tekenaars benaderen voor materiaal en covers, specials organiseren, nieuws verzorgen etc. Dus ik weet maar al te goed hoeveel werk Martin voor zijn kiezen heeft gekregen de afgelopen jaren. Hulde ook voor Dirk dat hij zo frequent zijn nieuwtjes is blijven publiceren.

Over de verouderde site-structuur: dit is wel degelijk een groot probleem. Toen ik zo rond 2010 met o.a. Hans Verbeek, P.Saiko en Steven van Dyck bezig was een gloednieuwe stripsite op te zetten genaamd Post Your Comic, hadden wij voor ogen dat de tekenaars ZELF hun strips en tekenwerk konden uploaden. Met daarbij een moderator om de boel te coördineren. Op deze manier scheelt dat heel veel tijd en werk, en kan een vaste kern tekenaars altijd hun werk blijven publiceren. Met daarbij nieuwe toevoegingen uiteraard.

Ik heb gisteren contact gehad met Steven van Dyck om hem te informeren over het einde van StripSter. Dit zei hij over de verouderde site-structuur, en dat wil ik graag met jullie delen omdat ik denk dat het hout snijd:

"Voor Martin vind ik het sneu dat hij het onderhoud van StripSter nog op zijn eentje moest bekostigen en er zoveel van zijn tijd heeft moeten insteken. Het werd ongetwijfeld mee veroorzaakt door achterhaalde site-structuur, want het was perfect mogelijk geweest dat tekenaars zelf hun verhalen plaatsten zonder onze tussenkomst, als er naar een moderne forum-structuur overgestapt geweest was. Zo had hij zijn energie meer kunnen besteden aan eigen inbreng en zou het niet zo moeilijk geweest zijn om nieuwe verantwoordelijken in te schakelen die elke week weer alles moeten doen."

Ik ben in ieder geval van mening dat bij een doorstart van StripSter er wel iets gedaan moet worden aan het onderhoud. Dus net als Steven en Martin vind ik het zeer wenselijk dat er iemand naar voren stapt die aan de site wil sleutelen en in ieder geval de fouten eruit wil halen.

En zou het mogelijk zijn om, zoals bij Post Your Comic (de naam zegt het al...) een upload-systeem voor StripSter te maken? Met Martin en wellicht nog een paar andere mensen om de boel te coördineren.
48 - Datum: 2019-04-10 16:23 - Afzender: Martin - e-mail: Vanderschuijt@gmail.com
Bedankt voor de zeer uitgebreide mail, Robin.
Ik ben zeker bereid om verder te gaan, maar dan zullen er, zoals ik hierboven zelf al heb aangegeven, echt dingen moeten veranderen. Daar wil ik even rustig de tijd voor nemen en niet te snel over beslissen.

Zoals ik al aangaf zal er komende vrijdag een backup gemaakt worden van de site. Tot die tijd kan iedereen nog zijn/haar werk nog zeker stellen.
49 - Datum: 2019-04-10 20:12 - Afzender: Martha
Martin, wat fijn dat je zo positief reageert! Dat geeft weer moed aan de StripSter-burger. Ik hoop dat jijzelf ook weer wat positief kan zijn in deze periode.

En natuurlijk Eric bedankt voor het initiatief nemen en overleggen met Martin. En bedankt Robin, dat je het ook wel weer ziet zitten.

We zien dan wel hoe alles verdeeld gaat worden, belangrijkste is dat de wil er nog is en dat de site vooralsnog niet voor altijd weg is en dat er mensen zijn die hun bijdrage willen leveren in de vorm die in hun macht ligt. Voor mij is dat ook enkel een bijdrage aan de kosten. De tijd van website onderhouden etc. is voorbij. Ik zit er niet meer in en zou niet meer weten waar te beginnen.

@ J. Kippers: Ik ben dat met je eens, dat de 'verouderde' site er weinig toe doet. Het gaat om de strips en het contact. En ik vind deze site daarin heel makkelijk, en alles is te vinden. Het vergt dus wel veel tijd om het allemaal zo steeds te krijgen/linken/maken. En ja, dan is het misschien handiger voor de beheerders om toch iets te veranderen. Maar van mij hoeft het niet ultramodern... Is Retro niet de trend dezer dagen... :-)
50 - Datum: 2019-04-10 20:49 - Afzender: michel2019
Juist omdat de site zogenaamd ouderwets is, kan ik nu wel hier schrijven met mijn mobiel! :)
bekijk de Strips editie van 30 maart 2019

pagina | 1 | 2 | 3 | volgende

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=6377&page=2&titel=Forum: Het Commentaar, 30 maart 2019

© 2000-2020
StripSter
2020-04-01