zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-07-18     00:27

pagina | 1 | 2 | 3 |

51 - Datum: 2019-04-12 08:36 - Afzender: Eric
Zelf uploaden klinkt leuk, maar wat Post Your Comic heeft bewezen is dat het ook niet voor iedereen geschikt is, waardoor de site uiteindelijk dood bloeide. Dat kwam ook mede doordat een groot deel van de redactieleden slapend was en vonden dat alles maar vanzelf moest draaien.
StripSter was juist voor iedereen geschikt.
Natuurlijk heb je minder redactioneel werk nodig bij zelf uploaden, maar er zijn nog steeds mensen nodig die nieuwe tekenaars werven, zorgen dat bestaande tekenaars blijven, beursbezoeken regelen, agenda's up-to-date houden, interviews, besprekingen, forum moderatie. En ook belangrijk, reclame maken, zodat ook al dat moois bekeken word.
Natuurlijk hoeft niet alles van bovenstaande (meteen) te gebeuren, maar ook dat was StripSter.
Ik denk dat het ideaal zou zijn wanneer tekenaars hun werk zelf kunnen uploaden, maar er ook nog steeds een mogelijkheid is om de tekeningen te mailen. De redactie zou minimaal moeten bestaan uit 4 personen, die ook echt een actieve bijdrage gaan leveren aan de site. Slapende redactieleden.
Ik hoop dat de site nog ooit terug komt, maar er zal eerst goed nagedacht moeten worden over de opzet.
Misschien eerst een groepje formeren die gaat werken aan de opzet van StripSter 2.0
52 - Datum: 2019-04-12 08:39 - Afzender: Eric
En niet te vergeten iemand die kennis heeft van websites en programmeren. Ook een website die draait heeft onderhoud nodig.
53 - Datum: 2019-04-12 21:58 - Afzender: Martha
Dus hoe gaat het nu verder?
54 - Datum: 2019-04-12 22:29 - Afzender: Martin - e-mail: Vanderschuijt@gmail.com
Ik heb vandaag een backup gemaakt van de gehele site. Maar ook gekeken naar de mogelijkheden om de site online te houden en eventueel verder te gaan met StripSter.

In eerste instantie wil ik graag de site in de lucht houden, maar dat heb ik dan hulp van jullie voor nodig. Wil iedereen die een bijdrage wil leveren mij een mailtje sturen? Dan kan ik uitrekenen wat de bijdrage per persoon gaat worden.

Daarnaast ga ik de komende tijd kijken wie zich geroepen voelt mee te helpen aan de site en wat voor een invulling deze gaat krijgen in het geheel.

Ik heb iemand gevonden die wil helpen de site makkelijker te maken voor het beheer ervan en ook voor een update. Veel van jullie maakt het niet uit hoe de site er uit ziet, maar voor de beheerders moet het wel vlotjes werken. Dat zijn de eerste plannen nu voor gelegd.

Er zijn dus eerste stappen gezet.
Het zijn voorzichtige stappen, want ik wil eerst alles op orde hebben voordat we de doorstart gaan maken.

Groet,

Martin
55 - Datum: 2019-04-13 11:28 - Afzender: Martha
Bedankt Martin, voor al het werk alweer!
56 - Datum: 2019-04-15 12:31 - Afzender: Martin - e-mail: vanderschuijt@gmail.com
Ik heb zojuist een mail verzonden aan iedereen die gereageerd heeft om een financiële bijdrage te doen om StripSter online te houden.
Voor wie nog geen mail heeft ontvangen, maar wel een bijdrage wil doen, stuur mij even een mailtje en dan zal ik mijn gegevens toe sturen.

Alle financiële bijdrages zullen welkom zijn. Hiermee kunnen we door en ervoor zorgen dat StripSter 2.0 mogelijk wordt gemaakt.

Maar er is wel haast bij geboden. De hosting heeft mij een extra week gegeven om alles voor elkaar te krijgen, dus zal ik alles deze week geregeld moeten hebben.

Hartelijk dank,

Martin van der Schuijt
57 - Datum: 2019-04-15 17:08 - Afzender: michel2019
Succes daarmee. Alle lof voor alle moeite die je voor ons en de site doet, Martin!
58 - Datum: 2019-04-15 23:03 - Afzender: dirk
Ik zie nu pas dat de site nog online staat (na het mailtje van Martin). De kosten dat komt wel in orde. Dat merk ik uit de reacties. Maar verder? Ten eerste zijn er extra vrijwilligers nodig zodat er geen gaten vallen en elke nieuwe editie stipt verschijnt.
Maar belangrijker lijkt me de site nieuw leven inblazen. Dat vereist dan extra redactiewerk (ideeën en vooral tijd). Want met 4 of 5 trouwe tekenaars en hun vaste bijdragen + wat nieuws, maak je geen aantrekkelijke site. Ik hoop dat het lukt maar niet te vlug victorie kraaien.
59 - Datum: 2019-04-16 16:10 - Afzender: Robin Schouten - e-mail: incognito@comic.com
Ik heb ook alvast mijn steentje bijgedragen en 10 euro overgemaakt.

En wat dirk schrijft, dat klopt precies. Er moet nu wel structureel meer gaan gebeuren, want met 4 of 5 vaste tekenaars en wat nieuws erbij kun je nauwelijks een aantrekkelijke stripsite maken waar veel mensen regelmatig op willen kijken. Ik heb in ieder geval al aangegeven dat ik op de achtergrond ook weer wat dingen wil gaan doen. Verder heb ik ook contact gezocht met een paar StripSter tekenaars van 'vroeger', uit de tijd zeg maar dat ik nog heel actief was voor StripSter, zoals Steven Van Dyck en P.Saiko, en Bert van der Meij.
60 - Datum: 2019-04-17 18:56 - Afzender: P.Saiko - e-mail: psaikotik@gmail.com
Ik hoop zeer dat je een mogelijkheid vindt om de site makkelijker te onderhouden te maken en mogelijk wat te updaten, maar vooral dat je "wakkere redactieleden/vrijwilligers" maar ook weer meer tekenaars en scenaristen er bij krijgt om weer leven in de brouwerij te krijgen. (Sorry Woordenfee, het is een monster van een zin maar ik heb geen zin hem aan te passen... ;) ) Ik kom nog vaak genoeg snuffelen op de site, maar ben lang niet meer actief geweest. Robins mail vond ik alvast zeer positief klinken en ook de reacties op dit topic laten zien dat er toch nog een stil publiek is dat me groter lijkt dan dat ik eigenlijk had verwacht. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen, dat sowieso. Een tientje moet snel overgemaakt kunnen zijn. Strips heb ik op dit moment niet in de koker, maar wie weet kan ik hier en daar nog wel eens een losse tekening doorsturen als bijdrage of cover.. Succes Martin en al wie de StripSter-handschoen wil oppakken!
61 - Datum: 2019-04-19 22:44 - Afzender: Martin - e-mail: Vanderschuijt@gmail.com
Hartelijk dank aan ieder die een bijdrage heeft geleverd om de site online te houden.
Voor het komende jaar kan iedereen gebruik maken van het StripSter Archief. Tevens staat het forum gewoon open om te gebruiken en kan het nieuws een de blogs gewoon doorgaan.

In de tussentijd wordt er achter de schermen gekeken hoe we de site kunnen vernieuwen en het beheer eenvoudiger kunnen maken.
Daarnaast zijn we aan het kijken hoe we het team kunnen uitbreiden en hoe we met het nieuwe team de taken gaan verdelen.

Er houden jullie op de hoogte!

Groet,

Martin
62 - Datum: 2019-04-20 16:02 - Afzender: michel2019
Dank! Ik dacht dat ik een tekenpauze zou houden maar ben toch weer met een strip bezig. Ik probeer om weer eens in de Zone5300 te komen. Wish me luck! ;-)
63 - Datum: 2019-04-20 20:49 - Afzender: J Kippers
Succes, Michel! Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat de Zone nog werd uitgegeven....
64 - Datum: 2019-04-20 20:51 - Afzender: J Kippers
En ik ben erg benieuwd, Martin, hoe de toekomst van StripSter eruit gaat zien. Heel blij dat je/jullie nadenken over een vervolg!
65 - Datum: 2019-04-20 20:55 - Afzender: J Kippers
@dirk: ga je door met het plaatsen van nieuws op StripSter, of ga je daarmee misschien verder op het moment van doorstart?
66 - Datum: 2019-04-20 21:11 - Afzender: michel2019
Jaja, de Zone bestaat nog steeds. Ik heb er vroeger vaak ingestaan maar recente inzendingen hadden helaas niets opgeleverd.
67 - Datum: 2019-04-20 23:29 - Afzender: charles
Succes, Michel - leuk dat je bezig bent! Wat voor strip maak je? Ben benieuwd - ik wil ook eens weer wat maken, maar ideeën zijn soms wat lastig. Heb een paar dagen gelden een pagina af, misschien ga ik er mee verder.
68 - Datum: 2019-04-21 10:50 - Afzender: michel2019
Het is een 1pagina-strip, Charles. Een beetje gewaagd. Niet geschikt voor StripSter zonder waarschuwingsmadammetje.
69 - Datum: 2019-04-21 12:22 - Afzender: Martha
Dus, Michel, echte kwajongens? ;-)
70 - Datum: 2019-04-21 12:44 - Afzender: michel2019
Haha! Zoiets ja. :)
71 - Datum: 2019-04-21 20:55 - Afzender: dirk
Ik doe even geen updates van het stripnieuws, en wacht of / wanneer de doorstart er komt.
bekijk de Strips editie van 30 maart 2019

pagina | 1 | 2 | 3 |

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=6377&page=3&titel=Forum: Het Commentaar, 30 maart 2019

© 2000-2019
StripSter
2019-07-18