zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2020-07-13     06:22

1 - Datum: 2018-03-17 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
Wederom een nieuwe uitgave van StripSter!

Met weer twee pagina's van Codenaam Domino.
Let Love Rule vlamt op hge snelheid door
en de Kwajongens van Michel delen alles.

StripSter tekent je week... Elke week...

De Redactie
2 - Datum: 2018-03-17 10:16 - Afzender: dirk
@Charles: mooie strakke covertekening.

@ Ralph Dikmans: ook hier een strakkere lijn tegen vroeger die zeker een plus is. Anatomie blijft wat onzeker.
Het eerste plaatje (sterk meisje in het deurgat) klopt natuurlijk niet.

@ Michel: Geen wereldschokkende humor, maar wel fijn om te lezen. Door de plaatsing van je personages in het bovenste kader rechts lijkt het of ze tegen de lezer spreken ipv tegen elkaar.

@ Huub van Overveld: De sleepwet ken ik niet, dus gaat de grap wat verloren.

@ Ardy Beld: goed gevonden.

@ Jamie: Tof die interactie met het publiek in de tribune. Je bouwt knap de spanning op.

@ Rob Brandon: Mooi die ING leeuw als personage.

Mijn verhaal zit er deze week op. Begonnen in november met 1 p per dag (Nanomango). Dan rond pag 20 opgegeven. Na een tijdje terug opgepakt, maar ik heb me echt naar de finish moeten slepen. Vandaar dat er soms wat pauzes vielen in de verschijning van dit verhaal.
www.monsieurtoupet.be
3 - Datum: 2018-03-17 11:34 - Afzender: michel2018
Okay, dirk, ik zal er een volgende keer opletten. Qua grappen is het nog best lastig in deze setting om steeds iets origineels (of wereldschokkend) te bedenken.
4 - Datum: 2018-03-17 13:20 - Afzender: Ralph D
Dirk. Wederom heb je gelijk. Soms zit je zo op je tekenvel dat je dit niet meer goed ziet. Zal t aanpassen met de albumuitgave! Thnx voor de heads-up!
5 - Datum: 2018-03-18 19:00 - Afzender: michel2018
@dirk : ik zie niet echt wat er mis is met 't tweede plaatje. Ze kijken elkaar toch aan. Overigens zullen er soms mindere grappen kunnen zijn om de karakters vorm te geven. (ik lees je strip morgen)
6 - Datum: 2018-03-19 09:41 - Afzender: michel2018
Mooie ontknoping en goed laatste plaatje, dirk.

@Charles : hele goede cover, typisch Charles Guthrie-stijl. :-)
@Jamie : het gevecht duurt wel lang maar dat hoort een beetje bij manga. weer heel goed getekend!
@Ralph D. : Beetje felle kleuren maar wel benieuwd naar het vervolg!
@Alexander : leuke tekenstijl en origineel woordgrapje.
@Ardy : Ik herken Lambik maar verder vat ik hem niet.
@Huub : wel eens gehoord van de sleepwet maar weet niet precies wat het is. Wel weer een typische grap voor de Otto-strip.
@Jos : beetje rommelig geïnkt en geletterd maar ben het zo gewend dat ik het niet meer anders zou willen. Altijd leuke grapjes.
@Rob : Ik volg het nieuws niet zo gedetailleerd maar weet meestal wel waar je cartoons over gaan. Altijd 'spot-on'!
@van 9 tot 5 : Ik lees de strips wel elke week maar ik weet niet zo goed wat ik ervan vindt. Tekentechnisch nogal steeds dezelfde gecopiëerde figuurtjes maar wel leuke karakters.
@ Hansha : vind ik grappig. ;-)
7 - Datum: 2018-03-19 20:34 - Afzender: dirk
Ik heb het toch maar even gegoogled. De Sleepwet heeft te maken met de inlichtingendiensten, en niet met sleepboten of zo. Rare jongens, die Hollanders.

Die van Ardy Beld toont een (goed gelukte) Puigdemont, de Catalaanse politicus op de vlucht voor de Spaanse autoriteiten.

Als je een grap/cartoon moet uitleggen, is de grap al weg. Maar een tekenaar van actualiteitscartoons mag wel wat parate kennis van zijn publiek verwachten. Dus wel ok voor mij.

Rob Brandon lost dat op door zelf de nodige uitleg bij de cartoon te schrijven. Een optie. Maar eigenlijk is het toch mooier zonder.

Je mannetjes kijken elkaar niet echt aan, Michel. Daarom was ik even in de waan dat ze tot mij als lezer spraken. Geen erg hoor. Het stoort het begrip van de strip verder niet.
8 - Datum: 2018-03-19 23:39 - Afzender: Rob Brandon
@Dirk, Michiel. Dank je voor jullie positieve reacties op mijn cartoons. Deze week weer mooie inzendingen. Een uitleg met extra tekst bij een cartoon is soms wel nodig, iemand die niet zo op de hoogte van het nieuwsonderwerp snapt het anders niet altijd.
9 - Datum: 2018-03-20 09:28 - Afzender: michel2018
@dirk : misschien ligt het aan de kraaloogjes die ik koos voor een neutrale uitdrukking? In ieder geval, ik zal er op letten.
10 - Datum: 2018-03-20 11:06 - Afzender: michel2018
Wat de cartoon van Ardy betreft, nu je het zegt! Ik had het niet meteen door. *blush*
11 - Datum: 2018-03-21 09:04 - Afzender: Ardy
Kijk aan! Ik had met deze cartoon deelgenomen aan de cartoonwedstrijd Art of Resistance van cartoon movement, maar ben niet eens op de short list van 57 cartoons gekomen. Die akelige Iraniers en Brazilianen zijn mij overal voor:-)
blog.cartoonmovement.com/2018/03/the-art-of-resistance-official-selection.html
12 - Datum: 2018-03-21 18:31 - Afzender: dirk
@ Ardy: internationaal gaat die link met Lambik en de Spaanse bezetter natuurlijk verloren.
13 - Datum: 2018-03-22 11:13 - Afzender: Ardy
@Dirk; dat zal het geweest zijn.....
bekijk de Strips editie van 17 maart 2018

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=6033&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 17 maart 2018

© 2000-2020
StripSter
2020-07-13