zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2020-09-18     10:46

1 - Datum: 2016-12-10 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
De komende weken staan natuurlijk in het teken van de feestdagen. Laten we dan knallend dit jaar afsluiten! Dus stuur alle kerst gerelateerde illustraties en strips naar ons voor een paar mooie kerstdagen.

Deze week de eerste pagina's van Het Masker van Jung door Wouter van Ghtsegem en Olivier Rieter. Geen onbekende artiesten op StripSter.
En een nieuw avontuur van Stan en Huib van dirk.
Van 9 tot 5...
Let Love Rule...
Wollie...
Coco...
... en meer!!! Veel meer...

Genoeg te zien!

StripSter tekent je week!

De Redactie.
2 - Datum: 2016-12-10 14:20 - Afzender: Rob Brandon
@Wouter Van Ghysegem & Olivier Rieter: Mooie cover en leuke strip.
De vlechtwerk arceringen op de achtergrond van sommige plaatjes had wat minder gemogen,
maar voor de rest ziet het er goed uit.
@Hansha: Om in stijl van je cartoon te blijven: IJzersterk gevonden!
3 - Datum: 2016-12-10 17:29 - Afzender: dirk
Wouter en Olivier: prachtige cover, beetje matige eerste pagina (te stijf), en een veelbelovende tweede (knappe kasteelheer/dracula, expressief kleurgebruik dat goed werkt).
Een interessant uitgangspunt, benieuwd wat jullie ervan gaan maken.

Coco O: Ai. Niet zo smakelijk...

Rozekoekuh: grof maar grappig.

Jamie: Een slaapkamer moeten delen... automatisch spanning en/of humor. It happened one night... "The walls of Jericho"... mocht het iemand iets zeggen.
Goed bezig!
www.monsieurtoupet.be
4 - Datum: 2016-12-12 21:29 - Afzender: Femke Schaars
@Jamie de Jonge:
Ik ben nog steeds erg fan van je comic, ik lees hem nog steeds elke week trouw en kijk altijd uit naar nieuwe pagina's die je hebt gemaakt. Ik heb ook veel vooruitgang gezien de laatste tijd:
Wat mij vooral opviel was de character development. Daisy was de eerste paar hoofdstukken alleen maar een standaard hulpeloos meisje en de rest van de characters veranderden niet veel qua persoonlijkheid. De laatste tijd is Daisy een wat meer pittig meisje geworden en zijn er ook gebeurtenissen die er voor zorgen dat haar persoonlijkheid veranderd (In de vroegere bladzijdes leken mood swings een beetje random te ontstaan, van heel hulpeloos naar random heldhaftig). Ik vind het een leuke verbetering om te zien dat je meer attitude hebt gegeven aan de verschillende personages.
Wat mij ook is opgevallen is dat de manier waarop je het verhaal verteld een stuk gevarieerder is. In je vroegere bladzijdes verschenen er alleen maar monsters/vijanden achter elkaar die de helden elke keer weer versloegen (dit werd op een bepaald moment een beetje voorspelbaar). Ik vind de afwisseling erg leuk die je hebt toegevoegd door ze naar het huis te laten gaan van de wapenmeesters en dat ze Daisy gaan trainen (dan kan die ook weer geloofwaardig heldhaftig zijn). En de eerdere afwisselingen (voertuig van het leger stelen) was ook fijn om even te lezen. Het gevecht met de draak was ook complexer dan de voorgaande gevechten, wat ook een vooruitgang is. Hierdoor is het niet meer vanzelfsprekend dat ze altijd winnen in een gevecht, wat ook het ook weer wat realistischer maakt.
Wat ik wel nog heb aan te merken is dat het haar van alle personages "variaties" zijn van hetzelfde kapsel xD. Scheiding in het midden, 2 plukken aan de zijkant en dan het haar aan de achterkant in dezelfde vorm bij elk personage (alleen bij Daisy is het langer). Hetzelfde is te zeggen over hun gezichten (maar ik assume dat dat gewoon bij de stijl hoort). Dit staat ook wel bekend als het 'same face syndrome' onder de artists. Misschien iets om op te letten bij een volgend personage? (niet dat dit mij heel erg stoort ofzo, maar iemand had het ook bij mij gementioned, en het is best wel handig om rekening mee te houden)
Voor de rest ben ik nogsteeds jaloers op je doorzettingsvermogen om deze comic zo vol te houden! Echt superfijn om het verhaal steeds verder te kunnen lezen (en niet dat het halverwege op is gegeven *kuch.. al míjn pogingen tot stripboeken). Al de cover art die je maakt wordt ook steeds indrukwekkender.
Sorry voor lange reactie XD Ik dacht ik lees je comic nou al zo lang, je verdient wat credit. Keep up the good work!
(stiekem ben je nogsteeds een rivaal van mij.. i'm watching you o.O haha)
5 - Datum: 2016-12-15 13:32 - Afzender: Jamie
@ Dirk: Bedankt! Ik ga nu meer proberen wat 'volwassenen' humor erin te verwerken. :)

@Femke: Wauw ontzettend bedankt voor de uitgebreide feedback! :D Ik ben zo blij dat de character development iemand is opgevallen. :) En je hebt trouwens helemaal gelijk met de kapsels en gezichten. x) De verschillen die ik nu heb zijn inderdaad redelijk minimaal. Ik zal er zeker rekening mee houden!
Ik denk niet dat ik in staat ben te stoppen met LLR. :') Het is wat ik doe om te relaxen. x)
Maar super bedankt voor je comment rivaal! :D I'll be watching you too~
bekijk de Strips editie van 10 december 2016

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=5612&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 10 december 2016

© 2000-2020
StripSter
2020-09-18