zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-10-24     03:34

1 - Datum: 2015-09-05 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu

Dit weekend staan we op de 30e Brabants Stripspektakel! Een mooie kans om een album van Genadeloos te bemachtigen. En laat deze dan direct signeren door de Tekenaars die aanwezig zijn: Eric Hebben, Jamie de Jonge, Wim Vlieg en Yan Gevuld. Maar ook Nico Schuurman, Ralph., Hansha en uiteraard Dick van Tongeren zijn aanwezig. En, wie weet, kom je Ben Burger nog tegen.

Veel plezier op de Stripspektakel, iedereen!

StripSter tekent je week!

Martin van der Schuijt
2 - Datum: 2015-09-05 00:28 - Afzender: Dick
Martin, ik ben ook beide dagen aanwezig in Veldhoven.
Helaas afwezig in je opsomming.
Foutje, bedankt?
3 - Datum: 2015-09-05 08:03 - Afzender: Martin
@ Dick: Het beste paard van stal vergeten? Bij deze toegevoegd met mijn welgemeende excuses.
4 - Datum: 2015-09-05 21:06 - Afzender: Rob Brandon
Allereerst: Een ieder die dit weekeinde naar het Brabants StripSpektakel in Veldhoven gaat wens ik een fijne dag/fijne dagen toe. Helaas kan ik om privé redenen niet komen, maar ik hoop er een andere keer weer bij te zijn
zoals februari j.l. in Rotterdam wel het geval was.
Nu mijn oordeel voor deze week:
@StripSter Tekenaars Cover-Teken-Estafette-mmDX: Hele mooie cover en teken estafette,
alleen had er wat meer schaduw onder de figuren mogen zijn, nu lijken ze te zweven boven de groene grasvlakte.
Ik zag ook nog een tweede cover van strip stewardess Natasja, volgens mij heeft niemand van ons deze cover gemaakt.
@mmDX De Queeste: Leuke strip, ook hier hadden wat schaduwen onder sommige figuren gemogen.
@Jamie de Jonge: Je contourlijnen zijn krachtiger geworden, Die grote droom ogen vind ik altijd weer prachtig.
@Yan Gevuld: Prachtige acties met die bowling bal, inderdaad Strike!
@Ralph Dikmans Anders-Man: Aardige handmatig getekende en ingekleurde stripjes, voortaan in een fotoshop programma
het contrast wat verhogen, dan worden contourlijnen en kleuren wat krachtiger, maar niet te hard,
want dan verdwijnen er weer veel details.
@andREVANbuuren De Wraak van Duk Deny: Een woord: Subliem!
@Dick van Tongeren: Pimpel en Willem bij hun heilige voorouders,
het was misschien levendiger geweest de wikkelingen van de kattenmummies handmatig te tekenen.
@Renier: Leuke stripjes, de fotootjes vind ik een minpuntje.
@Mathieu de Guchteneere: Heel geinig en leuk getekende stripjes.
@Jos Lammers: Rake clou, niks meer kunnen kopen, behalve zijn biertje.
@Ralph: De Man Zonder Hoofd kan er altijd weer moeilijk zijn hoofd er bij houden.
@van 9 tot 5: Vooral pagina 5 was ijzersterk! Trouwens pag 7 ook.
@Ben Burger: Met slechts 10 euro entreegeld voor een rolschaats disco zal zeker alles wel op rolletjes lopen.
@Michel den Hamer: Leuke gag, heel zware clou, maar nu letterlijk.
@Willy Hagenaars: Juf Jasmine is weer geweldig leuk!
@Wim Vlieg: Het slot van LSD, ik ben benieuwd naar het vervolg.
@Hansha, de wekelijkse hekkensluiter: Goede clou.
5 - Datum: 2015-09-07 07:41 - Afzender: Martin
De laatste tijd vinden steeds meer tekenaars een weg naar StripSter, want volgende week voegen we weer een tekenaar aan het lijstje toe. Dat komt voornamelijk door de beursbezoeken van StripSter en deze zijn dus van wezenlijk belang voor de site. Ik wil dan ook graag iedereen bedanken die daar een aandeel in hebben gehad en helpen om dit alles mogelijk te maken.
De kwaliteit van de site gaat flink omhoog en daar ben ik erg blij om. Maar ook in de rustigere dagen blijft de kwaliteit hoog en dat kan alleen door de inzet van alle 'vaste' tekenaars die wekelijks hun dosis strips sturen.
Ik wil daarom iedereen bedanken voor al het werk dat ze verzetten en de StripSter weer laten rijzen. Zonder jullie zou StripSter niet bestaan.
6 - Datum: 2015-09-07 16:13 - Afzender: Dick
Hoewel de verkopen wat tegen vielen moet ik zeggen dat het Brabants Stripspektakel prima verzorgd was.
Ruime plaatsen, wifi, elektriciteit, consumptiebonnen, parkeerplaatsen.
Toch nog drie opmerkingen:
1. de consumptiebonnen zijn voor twee dagen, dus eerlijk delen als je maar één dag zit.
2. de toegangscontroleurs gaven alle 5 de armbandjes voor StripSter mee aan de eerste die aankwam.
Dit had tot gevolg dat de volgenden problemen hadden om binnen te komen: ze hebben geen armband.
Vooral vervelend als je niet weet aan wie ze zijn meegegeven en er ook geen GSM-nummer van hebt.
3. De armbandjes zijn voor twee dagen, ze zijn douchebestendig maar: hoe geef je ze door aan de volgende tekenaar als je maar één dag blijft? Je moet ze kapot knippen om ze los te maken.

Nu mijn commentaar op de strips van deze week.
@MMDX: leuke cover die zelfs twee voorgangers uitbeeldt. De Queeste heeft leuke tekeningen en het belooft een goed verhaal te worden.
@Jamie: oei, liefdesperikelen tussen 'vreemde' rassen.
@Yan: degelijk gekegel 'off the track'.
@R.Dikmans: Leuk, let een beetje op de verhoudingen: het geredde slachtofer is nog niet half zo groot als Anders-Man.
@Revan: Ik kan wel blijven zeggen: fraai tekenwerk!
@Mathieu: ook in de middeleeuwen werd sex goed betaald. Raar toch.
@Rob: mooie cartoons weer. De mummiekatten voor het atelier zijn natuurlijk de pronkstukken, daar zit geen wikkelingetje scheef Rob. Wel verschillend gewikkeld: Noord- en Zuid-Egyptisch.
7 - Datum: 2015-09-07 22:14 - Afzender: van9tot5 - e-mail: van9tot5@gmail.com
Martin, cool om te horen dat steeds meer stripmakers hun weg naar StripSter weten te vinden. Veel dank voor het werk dat je in de site steekt. Het biedt ons stripmakers een mooi podium!
8 - Datum: 2015-09-07 22:41 - Afzender: dirk
@ Rob Brandon: die tweede cover is de affiche van Veldhoven, getekend door Walthéry zelf (de maker van Natasja), met een knipoog naar Peyo (die roofvogel komt uit Johan en Pirrewiet).
Mooie cartoon over de Queen.

@ Van 9 tot 5: het is AntarCtica.

@ Jamie: "het mens"? Het is DE mens, tenzij je het hebt over een vervelende vrouw...

@ mmDX: Het fantasy verhaal à la Tolkien wordt op de korrel genomen, met een goeie humor.
Die elf heeft een erg lange nek; is dat de bedoeling?

@ Ralph Dickmans: ik ben het eens met de mening van Dick; onhandig perspectief waardoor de personen op de achtergrond dwergen lijken. Kunnen ze gelijk solliciteren voor de rol in de strip van mmDX.

@ Wim Vlieg: Is dit deel al gedaan. Dan blijf ik toch op mijn honger zitten. Van een spionage verhaal verwacht ik meer actie, en spanning. Maar het is een introductie, en je hebt geen 45 p gebruikt...

@ Mathieu: de eerste is iets te vergezocht. De tweede is erg goed.

@ Yan: mooie actie maar ik mis een beetje achtergrond hier en daar.
9 - Datum: 2015-09-07 23:08 - Afzender: Wim Vlieg
@Dirk: Ja, het eerste deel is gedaan. Het telt uiteindelijk 37 paginas. Het tweede deel zal ook ongeveer zoveel pagina's kennen, maar er komen ook twee paginas met een wat voorafging. En in het tweede deel zal er zeker actie aan bod komen, want Lori krijgt dan haar eerste opdracht. Het eerste deel is dus inderdaad een introductie van de personages.

Zondag aangeschoven op de stand op het Brabants Stripspektakel. De verkoop viel wat tegen, maar wel leuke complimenten gehad. Een prima organisatie. Enkele nieuwe mensen leren kennen en een praatje kunnen slaan met enkele tekenaars die ik enkel van het grote internetweb kende. En toch een heel leuke dag gehad!
Komende zondag ben ik aanwezig op de stripbeurs in Aalst. Hoop dat de verkoop dan iets beter is, maar ik zeker ook een even toffe dag heb als op het BS.
10 - Datum: 2015-09-08 19:34 - Afzender: Willy Hagenaars
@Martin, graag sluit ik me aan bij wat van9tot5 hier gisteren plaatste, inderdaad wordt er wel eens vergeten, dat het vooral aan jouw inzet te danken is dat we dit podium op internet hebben, en dat je je zo belangeloos inzet dat onze tekeningen altijd keurig op tijd en naar wens geplaatst worden, naast je drukke baan en privé -leven, waarvoor bewondering en complimenten bij deze!
11 - Datum: 2015-09-09 18:57 - Afzender: Wim Vlieg
@Rob Brandon: Nog een complimentje voor je cartoon over de Britse Queen. K vind deze erg mooi gedaan!

En dan een vraagje zijn mmdx en Eric dezelfde persoon? Aangezien ik dacht dat ik Eric deze cover heb zien maken op het Brabantse Stripspektakel en deze nu onder de naam van mmdx staat... Misschien ben ik wel helemaal verkeerd, maar k vroeg het mij gewoon af.
12 - Datum: 2015-09-09 18:58 - Afzender: Wim Vlieg
@Rob Brandon: Nog een complimentje voor je cartoon over de Britse Queen. K vind deze erg mooi gedaan!

En dan een vraagje zijn mmdx en Eric dezelfde persoon? Aangezien ik dacht dat ik Eric deze cover heb zien maken op het Brabantse Stripspektakel en deze nu onder de naam van mmdx staat... Misschien ben ik wel helemaal verkeerd, maar k vroeg het mij gewoon af.
13 - Datum: 2015-09-09 22:07 - Afzender: Eric
@Wim: Nee hoor. De bedoeling van de estafette cover is dat je voortborduurd op de vorige. Vandaar dat ik de figuren van mmdx ook in mijn cover van komend weekend heb verwerkt.
14 - Datum: 2015-09-09 23:16 - Afzender: Wim Vlieg
@Eric: Ja, k ken het principe wel van de estafettecover. Maar k had zondag op de beurs de tovenaar van mmdx zien verschijnen en vandaar waarschijnlijk de verwarring. Dacht even dat je een onder twee namen stripjes hier postte. Maar niet dus :-) Benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van jouw cover! :-)
bekijk de Strips editie van 5 september 2015

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=5403&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 5 september 2015

© 2000-2019
StripSter
2019-10-24