zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-11-15     13:46

1 - Datum: 2015-04-11 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
Deze week heeft Yan Gevuld jullie hulp nodig. Hij wil weten welke cover hij gaat gebruiken voor zijn album. We zouden graag uw mening kennen over de cover. Welk album zou u oppikken om door de pagina's te bladeren? In deze editie vind je 3 ontwerpen (A, B en C) en er is een vierde mogelijkheid D: geen van de drie.

Per persoon heb je één stem. Je hebt tijd tot 15 mei 2015 om te antwoorden. Als je mee wilt doen aan de wedstrijd laat dan een reactie achter op ons forum of via onze facebook-pagina.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.431757013669827.1073741842.241993295979534&type=1

Uit alle deelnemers worden er 5 geloot die een album gratis thuis ontvangen. De winnaars zullen bekend gemaakt worden eind mei, samen met het winnende ontwerp.

StripSter tekent je week!

Martin van der Schuijt
2 - Datum: 2015-04-11 12:31 - Afzender: Rob Brandon
Alweer een erg kleine bijdrage deze week.
@StripSter Tekenaars-Cover-Yan Gevuld: Het zijn weer fraaie, met grafische precisie vervaardigde covers.
Welke ik zal kiezen moet ik nog even over nadenken, ach, ik heb tot 15 mei de tijd.
Grueson: Zo, meneer de stofzuigerverkoper wordt handtastelijk. Zo'n boezem kun je je ogen ook moeilijk van afhouden,
en sommigen hun handen ook, goede strip.
@Sigrid de Jong: Nou, er is wel een rivaliteit tussen die twee superknappe koppen.
Vlotte tekenstijl, de achtergronden wat vager, zoals de villa op pag. 2 is goed, dat geeft dieptewerking.
Soms vind ik de achtergronden wat slordig getekend, het geheel toont leuk.
@Jos Lammers-Simon Strijkstok: Ik vind het op zich leuke strips, maar twee dingen vallen mij erg op:
De fotocollages op de achtergrond zijn soms wat overheersend, en het lettertype had wat strakker mogen zijn,
of dacht je dat er me nog twee dingen waren opgevallen haha!
@Fabosaurus: Hé Fab, weer terug, leuk! Grappige cartoon, een verlate paas special.
@Ben Burger: Ja, Flippertje weet weer goed alle aandacht te trekken.
@Huub van Overveld: Grappig, Justin Pieper brengt er wat humor op zijn manier in.
@Jos Lammers-Gelul: Kunst hoef je niet altijd te begrijpen, maar het blabla werkt soms aanstekelijk, leuk bedacht.
@van 9 tot 5: Zoals altijd weer ijzersterk, er zitten dan ook weer hele goeie bij.
@Hansha: Knap bedacht.
3 - Datum: 2015-04-11 18:15 - Afzender: dirk
"Alweer", Rob? Ik vind dat we de laatste tijd absoluut niet mogen klagen.
Deze editie is wel mager, ook omdat er geen speciale covertekening is. Geen kandidaten om het estafettestokje over te nemen van Freezer?
Maar met 3 vervolgverhalen mogen we toch ook niet klagen.
4 - Datum: 2015-04-11 18:27 - Afzender: dirk
en wat snelle commentaar:
@ Yan Gevuld: goeie publiciteit, die wedstrijd om een cover te helpen kiezen. Als amateur moet je ook wat van marketing kennen, want niemand doet het voor je.
Na deze nieuwe bladzijde valt me dat accent weer op. Hier bijna in elke zin, vorige pagina nergens. Evenwicht ontbreekt.
"Zuugen" vind ik ook niet zo geslaagd. Een spaanstalige kan juist geen u zeggen; U verander je juist in Oe. Ik zou zuigen houden, want ik zie niet direct een valabele verbastering.

@ Fabosaurus: een fijne tekening; mooi uitgevoerd.

@ Jos Lammers: je hebt me daar een mooie verzameling outcasts bijeen getekend.

@ Rob Brandon: de eerste is knap gedaan: Rutten die langzaam in een Chinees verandert, maar ik snap de teksten niet zo goed; waarom dat Engels, Duits, Frans?
Wesley Sneijder vind ik wat minder gelijkend.

die van Huub van Overveld en Ben Burger snap ik ook niet zo goed.
5 - Datum: 2015-04-11 20:21 - Afzender: Yan
@Rob: bedankt, wacht niet te lang (anders vergeet je het nog), de eerste impressie is voor mij de belangrijkste, een analyse kan me wel tips geven, maar dat hoeft niet.
@dirk: ik gebruik gezond boerenverstand. Ik vind het eerder vreemd dat niemand mij voorging (bij mijn 'acties'). De enquête is gestart (ondertussen nam al iemand de moeite om dit nog op een andere site te plaatsen, en van daar Twitter). Maar ik heb zelf nog een paar troeven in mijn mouw zitten. Het vraagt wel enige opvolging. Ondertussen zijn er drie forums ingeschakeld (er moeten er nog 2 volgen), een kleine mailing (de grote moet nog volgen), de vakwereld moet ook nog volgen én op twee beurzen zal ook de 'papieren' fan zijn/haar zegje kunnen doen. Ondertussen komt ook de eerste respons uit de Anglo-saksiche wereld binnen (ik hoop op twee verschillende keuzes).
Wat promo betreft, toevallig (echt!) zijn er twee extra publicaties rond de releasedatum. Het is nu hard werken, tegen alle deadlines, morgen zijn er nog 26 pagina's te gaan(gelukkig enkel tekenen) tegen eind juli.
O, nog een leuke: ik kreeg vandaag mijn eerste bestelling binnen.

Het accent is inderdaad moeilijk, het is balanceren tussen net genoeg en geen 'Jommekestaal' worden. Ik probeer maar wat, nog één pagina te gaan.
6 - Datum: 2015-04-11 22:06 - Afzender: Rob Brandon
@Dirk: "Alweer," bedoel ik niet negatief hoor, als dat zo overkomt, spijt me dat,
er zullen vast wel weer meer inzendingen komen. Overigens mijn dank voor jullie reacties.
7 - Datum: 2015-04-12 10:31 - Afzender: Freezer
Nog bedankt voor de reacties van vorige week op de cover en de cartoon.

Altijd heerlijk om elke week de StripSter digitaal te mogen lezen (ach weemoed... was de StripSter er elke week maar in bladvorm)

@Yan ... Zeer gewaardeerd prachtig tekenwerk ... maar zo'n powervrouw kan die gladjanus toch met gemak alle hoeken van de kamer laten zien? En dan de covers alle drie hebben ze wel wat maar bij de laatste zag ik toch liever vrouwen benen.
@Sigrid... mooi tekenwerk zo uit de losse pols op papier... doet mij denken aan tekenstijl van onze oosterburen... kleur zou de kers op de taart zijn.
@Jos... Heb je zelf alle foto's genomen?
@Fabosaurus ... Modern tekenwerk met werkelijk prachtige achtergrond.
@Ben... Grappig ... maar misschien toch eens kleur proberen?
@Huub... dat is nog eens een SJASPATAT!
@Rob... Een Prachtige plaat van onze chinees .... en ik bewonder je produktiviteit en output elke week weer!
@9tot5 .... Het zijn me er teveel... hoewel er sterke gags tussen zitten... misschien de naam veranderen ... 1tot2 dan hoef je er niet zoveel..... :)
@ Hansa... Waar zouden we zijn zonder Hansa ... altijd knap!

Enne wie gaat mijn 50shades of EI (er) stokje overnemen? Het kan toch niet moeilijk zijn om een stokje van een ei af te pakken.....

Groet Freezer!
8 - Datum: 2015-04-12 11:18 - Afzender: Yan
@Freezer: bedankt voor de lof, volgende week de (verrassende ?) ontknoping...
De korte beentjes van Grueson zijn makkelijker bij de verhouding van de cover (de benen van Miss Chambers of Miss Shaw zijn te lang). Maar heb je een voorkeur qua cover ? Mail het naar info@yan-gevuld.be (en maak kans op een gratis album).
9 - Datum: 2015-04-12 12:09 - Afzender: Dick
Sorry voor de afwezigheid jongens (M/V), volgende week hoop ik er weer bij te zijn met Pimpelstrip.
Dit keer met het begin van een vervolgverhaal, album 3.

@Yan: mannetje speelt gevaarlijk spel en weet het, want het zweet staat op zijn voorhoofd.
Klasse 1 tekeningen!
@Sigrid: vlotte leuke tekeningen, wel erg druk. Het verhaal lijkt me nog in de opbouwfase naar .... een clou? een avontuur? We zullen zien.
@Jos: Simon gaat huppelend door absurditeiten. Vermakelijk.
@Fabosaurus: grappige paastekening.
@Yan: mijn voorkeur voor A heb ik al ingestuurd.
@Ben: Die Flippertje toch, op de versiertour.
@Huub: wat heeft iedereen toch tegen Justin Pieper?
@Jos: Gelul, inderdaad.
@Rob: Rutte lijkt me niet standvastig genoeg om in Frankrijk, USA èn Duitsland vol te houden dat hij een Chinees is.De transformatie is mooi. Djselbloem als ridder vind ik ook leuk.
@ van 9 tot 5: ben ik blij dat ik (bijna) met pensioen ben.
@Hansha: positief.
10 - Datum: 2015-04-12 12:26 - Afzender: Dick
Nog van vorige week:
@Wim: Ik heb de LSD-verhalen in volgorde gelezen en trek mijn opmerking in Wim. Ik denk dat ik het spoor verloor door de flashbacks en spongen in combinatie met de vrij korte afleveringen. Dus ga door! Ga door!
@Dirk @Yan: Nederlanders kennen de 1 april grap wel, maar niet in de vorm van de Aprilvis.
11 - Datum: 2015-04-12 13:46 - Afzender: Wim Vlieg
@Dick: Ja, dat is waarschijnlijk het nadeel van de korte afleveringen. Als het in één album is te lezen zal het waarschijnlijk makkelijker te volgen zijn.
@iedereen: Deze week helaas geen L.S.D. op tijd klaar gekregen. Maar normaal gezien volgende week/volgende editie weer twee stroken. Heb afgelopen week wat getekend en geïnkt maar ben niet echt aan veel inkleuren gekomen. Iets waar ik nu wel aan bezig ben.

@Rob: De cartoon van Wesley & Yolanthe vond ik erg mooi weergegeven, ook vooral die portretjes op de muur zijn mooi weergegeven.
@ Yann: Ik denk dat die verkoper er niet zo makkelijk gaat van afkomen. Benieuwd naar een vervolg!
12 - Datum: 2015-04-13 12:58 - Afzender: joslam
-Hansha: altijd goed voor de wekelijkse glimlach.
-9 tot 12: ga ik steeds leuker vinden.
-Fabosaurus: ziet er altijd mooi uit.
-Yan gevuld; sterk grafisch werk.
-Rob: ieder week weer actueel. Knap. Wat betreft mijn achtergronden: ik wilde voorkomen dat het getekende voor een decor geplaatst is. Liever erin opgenomen, maar misschien heb je hier en daar gelijk.
-Dirk: ja, lekkere jongens, he?
-Freezer: voor 75 tot 90% heb ik kunnen putten uit eigen fotowerk. In geval van nood surf ik het internet op.
13 - Datum: 2015-04-13 13:07 - Afzender: joslam
-Rob: Ik dacht nog: die twee dingen niet te veel op laten vallen!
-Freezer: mocht jij ook doelen op regel 2 van deze eerste pagina: Niet zelf gemaakt, maar gelukkig kon je vroeger op de kermis leuke kaartspelletjes winnen.....
14 - Datum: 2015-04-14 14:22 - Afzender: David
Originele tekeningen weer :)
bekijk de Strips editie van 11 april 2015

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=4895&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 11 april 2015

© 2000-2019
StripSter
2019-11-15