zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-10-24     03:33

1 - Datum: 2014-11-15 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
(Tromgeroffel)19 november is het Internationale Mannendag. Alleen maar mannelijkheid op die dag. Wij als mannen van StripSter moeten daar natuurlijk iets mee gaan doen. En dat is niet echt een probleem, want de vrouwen zijn flink in de minderheid in deze editie(overheersende en intimiderende lach).

We starten natuurlijk met een geweldige Cover van MSG waar de mannelijkheid van afdruipt. Ook Dirk, Rob Brandon en Sigrid de Jong hebben een bijdrage geleverd. De rest wordt aangevuld door de 'normale' bijdragen.

Deze week stopt de prequel van The Maier-Files door Pat & Dorn. Maar er begint een nieuw verhaal van Jos Lammers: de Avonturen van Simon Strijkstok.

Genadeloos is deze week door Waldo van Gheluwe verzorgd. We duiken dieper de zaak in.

Waar je ook bent... Wat je ook doet... Met StripSter begint je week pas goed!

Gegroet en geniet,

Martin van der Schuijt
2 - Datum: 2014-11-15 00:36 - Afzender: MSG
Weer een leuke editie deze week. De opvolger van de estafette mag zelf bepalen welke macho de stok heeft overgenomen.
3 - Datum: 2014-11-15 10:11 - Afzender: Rob Brandon
@StripSter Tekenaars-MSG: Een heel aardige cover en teken-estafette: Geinig tafereeltje, zachte kleurtjes,
en krachtige, professionele contourlijnen.
De Mannending special:
Mijn eigen bijdrage wordt weergegeven als "cartoons ",ik vind het meer een:" illustratie, afbeelding", of gewoon: "mannending special". Ikzelf rangschik deze prent niet bij mijn cartoons maar bij mijn specials.
@Jos Lammers: Hij is leuk, maar die van die biecht, vorige week vond ik nog leuker.
@Dirk: Dit vind ik meer een cartoon dan mijn eigen bijdrage, ik vind hem wel heel leuk, vlot getekend,
misschien kunnen de handen nog ietsje beter.
@Sigrid de Jong: Aardig gedaan.
Een greep uit de rest:
@StripSter Tekenaars-Waldo van Gheluwe: Goed tekenwerk, ook goede actie tekeningen,
de duiker die het pistool boven water haalt. Ook goed weergegeven: het opspattende water,
het doorzichtige pastic waar het pistool in zit, de schaduw werking op de gezichten.
De personen die ook in mijn aandeel (over 4 weken) voorkomen zijn nu duidelijk herkenbaar.
@Pat & Dorn: Het is haast fotografisch, vooral de texturen en patronen.
@Nico Schuurman: Wederom goede afleveringen van je oorlogsstrip.
@Jos Lammers: Nieuwe start: Simon Strijkstok: De gefotografeerde straten vind ik alleen niet zo bij het tekenwerk
van de figuurtjes passen, de grijsblauwe kader doet het wel goed.
@Senneman: Aardige tekenstijl, mooie zachte kleurtjes.
4 - Datum: 2014-11-15 12:17 - Afzender: Eric
@Rob: Het begint een beetje vervelend te worden.
Wanneer je het ergens niet mee eens bent kun je ook de redactie mailen.
Had je bij het insturen aangegeven of het een illustratie of cartoon is? Het zou onder beide kunnen vallen.
5 - Datum: 2014-11-15 12:45 - Afzender: Yan
@MSG: een prachtige cover ! En je hebt Christine (zo noemt het meisje) goed bestudeerd, niks op aan te merken.
@Rob: what's in a name, een mooie tekening (motoren zijn geen makkelijke onderwerpen), ik heb je nooit ontmoet, maar is dit een zelfportret ?
@Waldo: schitterende bijdrage, mooie inkleuring. Vergis ik me ? Maar deze stijl wijkt af van het werk van je dat ik al kende, het doet me denken aan Leo, mooi en helder.
@Hansha: dit ben je ten voeten uit, Humor met hoofdletter.
@Dick: goede gag, één petieterig opmerkingetje: de achtergrond kleur van de roze en bruine vakjes zou ik anders gekozen hebben (neutraler, opgaand in het geheel), maar misschien zie jij dit totaal anders.
@Pat en Dorn: proficiat met jullie uitgave, dit is print-on-demand ? Wat ik mis is informatie over het aantal pagina's op jullie website, lijkt me belangrijke voor eventuele kopers. Zijn jullie trouwens tevreden over het geprinte resultaat ?
@Fabosaurus: heel goed ! Een vrouwenkijk op die mannenmacho's in een mannenspecial.
@Dirk: prachtige tekening en stijl, strakker dan je ander materiaal, niks op aan te merken.
@Charles: mooi, doet me denken aan de humor van Herr Seele en Kamagurka, alleen veeeel beter getekend.
@allen: sorry dat ik de meesten geen commentaar geef maar dit nummer puilt uit van het materiaal, schitterend.
6 - Datum: 2014-11-16 10:32 - Afzender: waldo
@Yan: who the f... is Leo? Die van het snoepje of die van het Belgisch koningshuis?
7 - Datum: 2014-11-16 11:39 - Afzender: Yan
@Waldo: Leo is de auteur van 'De werelden van Aldebaran', 'Betelgeuze', 'Antares', ... (allemaal cyclussen van 5 albums, uitgegeven bij Dargaud).
8 - Datum: 2014-11-16 16:38 - Afzender: Dick
Tot mijn eigen verrassing is dit Pimpelstripje een 'mannending': het verschil dat het poesje even jammert en meteen met veel gedoe gered wordt en de kater zichzelf maar moet zien te redden.
Verder zijn er volgens mij niet veel mannendingen meer. Overal zie je vrouwen die hetzelfde willen en kunnen doen. Er zijn nog wel veel vrouwendingen. Misschien een idee voor een toekomstige special?
@yan: blauw is de 'jongens' achtergrondkleur, bij het 'meisje' is dat roze.
@ben burger: flippertje wordt steeds leuker.
@MSG LEUK, DAT 'vrijwillig' afgeven van het stokje. Goed bedacht.
@sigrid: bertje meer op taalfouten letten, verder leuke strip.
@waldo: sterk tekenwerk, ook heel goed kleur gegeven.
@nico: goede aflevering!
@yan Einde van een reeks?
@fabosaurus: leuk
@senneman: leuk bedscht
9 - Datum: 2014-11-16 17:00 - Afzender: Yan
@Dick: zo had ik het nog niet bekeken, bedankt.
Wat bedoel je met einde van een reeks ?
10 - Datum: 2014-11-16 17:13 - Afzender: Dick
@Yan: ik dacht dat de hoofdpersonen nu hun trekken thuis krijgen.
11 - Datum: 2014-11-16 17:32 - Afzender: Niquicho
@MSG: strakke tekenestafette!
@Waldo: indrukwekkend!
@Fabosaurus: leuk al heb ik hem meer gezien:
https://www.youtube.com/watch?v=IoEVmTNGgyE
12 - Datum: 2014-11-16 17:34 - Afzender: Yan
@Dick: nee hoor afhankelijk hoe je het bekijkt: eind goed, al goed (na dit verhaal zijn er alvast 13 pagina's geschreven en gelay-out :)
13 - Datum: 2014-11-17 09:03 - Afzender: Otto Maier - e-mail: otto@maier-files.com
Dag Yan,

Bedankt :-) Het aantal pagina's van Boek 1 - De Inwijding bedraagt 56 (is inderdaad iets dat we vergeten zijn, net zoals het nummeren van de pagina's, nu je het zegt). 't Is overigens een "e-boek" geworden, leesbaar via de Kindle-applicatie, en geen print-on-demand. Een node gemaakte keuze - we hadden gráág een papieren versie uitgebracht, maar wilden ons niet binden aan een uitgever in ruil voor een paar honderd "gratis" exemplaren en verder niets en beschikken niet over het kapitaal om een papieren versie in redelijk grote oplage te gaan voorfinancieren -, die voor de lezers in de Lage Landen helaas iets moeilijker ligt dan voor de Engelstalige lezers. Die Engelstalige lezers zijn klaarblijkelijk iets meer gewoon om te gaan met strips als elektronisch medium, wat eigenlijk verbazingwekkend is aangezien er ook in het Nederlands veel elektronisch gepubliceerd wordt, wat niet altijd gevolgd wordt door een papieren editie.

Maar we hebben, om je andere vraag te beantwoorden, uiteraard de strip wel voor onszelf laten drukken. Wij waren er best tevreden mee :-)

Vriendelijke groeten,

Pat & Dorn
www.maier-files.com/NL
14 - Datum: 2014-11-17 11:59 - Afzender: Jos
Rob: In de achtergrond van jouw mooie mannendingprent meen ik toch ook wel een stukje fotografie te kunnen herkennen. Dus het moet kunnen, toch? Even wennen misschien, maar ik ben zeer benieuwd wat je (jullie) er op de duur van vindt (vinden). In mijn nieuwe verhaal heb ik de gebeurtenissen af en toe zelfs laten bepalen door wat ik in decennia aan fotomateriaal heb verzameld.
15 - Datum: 2014-11-17 20:09 - Afzender: waldo
@Yan: Ah, die! Een ingekleurde lijntekening wilde ik altijd al (Eridu I) maar pas nu is de techniek goedkoop genoeg geworden om kleine oplages (100, 200 ex.) te drukken. Dus... vooruit met de geit.
16 - Datum: 2014-11-17 21:55 - Afzender: Yan
@Waldo: haal de kleurpotloden, penselen, verf en Photoshop maar boven ! Wat de kostprijs van kleine oplages betreft, daar moet ik je in Gent eens over spreken.
17 - Datum: 2014-11-18 06:21 - Afzender: Martha
@ Waldo Interstrip: Echt mooi, dit. Zowel de tekeningen, inkleuring en plaatsing van de tekst als het natuurlijke acteertalent dat je de mensen erin geeft. Prettig geheel voor de ogen. Een hele geslaagde aflevering!
18 - Datum: 2014-11-20 10:52 - Afzender: dirk
Erg goeie cover van MSG, een echte mannending cover, en plezant dat de volgende tekenaar zelf de volgende figuur mag kiezen uit die bende.

En de rest van de special:
@ Rob Brandon: mooie tekening. Ik heb enkel wat twijfels bij de fotoshop effectjes op het bruine leer. En ja, is die achtergrond een bewerkte foto?
@Sigrid: Hey, een vrouw bij deze special. De tekst kon inderdaad duidelijker "mannen in hun kracht homen/komen"?? En die ZEETHUT?

En dan de Interstrip aflevering van Waldo: klasse. Ik weet niet of Waldo de vergelijking met Leo als compliment zal zien. Leo heeft zijn fans (ik mag het wel graag lezen), maar ook veel mensen die niet moeten weten van de tekeningen. In dit scenario heeft Waldo zich natuurlijk niet grafisch kunnen uitleven zoals in zin strips op eigen scenario (al heeft hij één en ander wel naar eigen hand gezet). Toch serveert hij hier enkel mooie poses: de onderzoeksrechter die haar jas dichtknoopt, de moeder van het meisje aan de keukentafel,.... En op de decors, voertuigen, is ook niets op aan te merken. En het is een mooie afwisseling nog eens een Waldo in kleur te zien.

@ Nico: de eerste pagina had minder verteld mogen zijn, dus meer vertellen via de dialogen tussen de personages. Die vertelstem is natuurlijk wel nodig bij de historische sequenties.

@ Michel en Niquicho: Da's weer een hele goeie!

@ Studio Dallaz: Wat de fok! Allergisch aan zulke uitdrukkingen, maar ik zal een ouwe zak aan het worden zijn...

@ Fabosaurus: De uitwerking van het laatste plaatje vind ik voor jouw kunnen ontgoochelend (ik denk dan aan dat mooie landschapje van 2? weken terug). Zulke ruime trein heb ik nog niet gezien. Is een weerkerend euvel bij veel tekenaars, die afgesloten ruimtes veel te groots tekenen.

@ Jos Lammers: hier ben ik erg benieuwd naar. Je breekt uit, en da's mooi. Ik ben evenmin een fan van foto achtergronden, maar hier is best goed gedaan en stoort het helemaal niet.

@ Maier mannen: De laatste van de prequel? Valt me nog op dat alle kleding nogal nauwsluitend oogt, en dat is wat raar bij kostuums, waarvan ik de typische ruime plooien mis.

@ Van 9 tot 5: zeker genoten van de eerste paar.
19 - Datum: 2014-11-20 16:11 - Afzender: Fabosaurus
Hoi! sorry ik vergeet soms compleet de reacties op het forum te lezen nadat mijn strip hier online is gezet. Excuses daarvoor!
Heb nu alles van deze week en vorige week doorgenomen en zal meteen antwoord geven.

@Dirk & @MSG van vorige week - Dank voor jullie oprechtheid! Ik denk dat het misschien inderdaad onbewust meer voor vrouwen geschreven is. Ik ben deze strip voor mezelf begonnen als persoonlijk project en teken dus vooral de dingen die ik zelf of mijn vriendin meemaken en grappig vinden. Pas later heb ik besloten het online te plaatsen. :) Ik merk zelf ook dat de humor die ik gebruik wellicht vaker voor komt, niet zo zeer in andere webcomics maar ook bij andere uitingen van "mijn generatie". Een vorm van zelfspot en geen zin hebben in de verantwoordelijkheden van ouder worden, soort fase waar we doorheen gaan denk ik? Haha.

Deze week:

@yan, ik had helemaal niet door dat het een mannenspecial zou zijn haha! Gelukkig paste hij wel. ^^
Misschien dat ik er de volgende keer meer rekening mee kan houden.

@niquicho, Haha! Dat filmpje kende ik eerlijk waar nog niet. Maar het is iets wat wel meerdere mensen weleens meemaken, erg ongemakkelijk!
Ik heb het zelf nu al 2x gehad en gezien ik dagelijks 5 tot 6 uur totaal in het openbaar vervoer zit denk ik dat het nog wel vaker gaat gebeuren. ;)

@dirk, Dat ben ik compleet met je eens! :) Dit was de aller eerste strip die ik in mijn reeks heb gemaakt wat ongeveer 6 of misschien zelfs 8 weken geleden was. De strip "Home Decoration" is echter pas van 2 weken geleden. De strips die ik plaats gaan in willekeurige volgorde online en niet qua datum dat hij af was, daardoor is helaas soms wel wat verschil te zien maar ik heb te weinig tijd elke strip op nieuw te maken of aan te passen. Ik had ontzettend veel moeite met de trein, echt heel erg! Gelukkig veel van geleerd en neem ook jou feedback mee voor de volgende keer! :) Thanks!
20 - Datum: 2014-11-21 19:35 - Afzender: waldo
Bedankt voor de waardering, Rob, Yan, Martha, Niquicho, Dick en dirk.
Ik vind alles correct wat je zegt, Martha, haha!
Als gepensioneerde beschik ik over zeëen van tijd die ik nuttig aanwend, alhoewel het nut van strips?? De meeste Strippers moeten naar school of moeten zorgen voor brood op de plank. Ik kan blijven pielen tot iets eruit ziet zoals ik het wil.
Het moeilijkste vind ik tweemaal het zelfde gezicht te tekenen, maar dat krijg ik ook nog wel onder de knie. Een of ander 3D-programma?
21 - Datum: 2014-11-22 11:56 - Afzender: Niquicho
@dirk: bedankt!
@Fabosaurus: de mens is een sociaal wezen! :-)
bekijk de Strips editie van 15 november 2014

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=4818&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 15 november 2014

© 2000-2019
StripSter
2019-10-24