zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-09-17     12:57

1 - Datum: 2013-06-01 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
HANSHA 10 JAAR! HOERA, HOERA, HOERA, HOERA, HOERA, HOERA, HOERA, HOERA, HOERA, HOERA!

Speciaal voor elk door Hansha gegeven jaar een cartoon van verschillende tekenaars om dit heugelijk feit te vieren. Daarnaast blikken we terug in het archief van Hansha zelf. Terug naar 2003 waar het allemaal begon.
Hansha, ga ervoor zitten en geniet van alle inzendingen gebaseerd op je wekelijkse cartoon.
Voor alle lezers hoop ik dat ze een overdosis Hansha aankunnen.

En verder deze week:

Stefan Haas laat de etalage-poppetjes dansen. We ontmoeten deze week Rosetta van Rob Brandon.
Van 9 tot 5 smurft er op los en Michel den Hamer gaat met Niquicho wildkamperen.

Deze week begint wederom pas goed op StripSter.

Met de vriendelijke groet van de StripSter-redactie.

De volgende special staat gepland voor 7 Juli en staat in het teken van Sprookjes.
2 - Datum: 2013-06-01 09:05 - Afzender: Hansha - e-mail: hansha@wxs.nl
@allen,

allereerst hartelijk dank voor de inzendingen, van mij of mijn personificatie. 10 jaar al weer en als ik de allereerste voorbij zie komen denk ik man wat een prutswerk. Misschien is dit wet een mooie manier om aanstormend talent te laten zien dat het gewoon een kwestie is van kijken, oefenen en volharden. 10 jaar oefenen, kijken, en leren, en ben ik er al. Nee nog lang niet, ik ben nog lang niet tevreden, ik zou zo graag de vloeiende lijnen van Hanco kolk willen tekenen, odf het werk van Andre van Buren, PSaiko, Gerben den Heeteren om maar een paar namen te noemen. Misschien kom ik ooit om dat niveau maar dan zal ik wel meer tijd hebben, gepensioneerd. In 10 jaar heb ik veel kritiek over de tekeningen te verduren gehad zeker in het begin, en die was niet altijd opbouwend. Maar ik kan wel zeggen dat ik geprobeerd heb een eigen stijl te ontwikkelen. Je kunt dat mooi vinden of niet, daar is niks mis mee. Maar diezelfde kritiek heeft mij door de jaren heen wel steeds meer op een hoger niveau gebracht. Dus wie moet wie eigenlijk bedanken, moet ik StripSter gaan bedanken dat ik hier mag publiceren, ja, moet ik alle lezers (kijkers) gaan bedanken dat ze hier komen kijken ja, moet alle criticasters bedanken dat ze me soms een veeg uit de pan gegeven hebben ja, kortom door de interactie ben ik blijven tekenen en wil ik zeker nog wel even doorgaan, zal wel moeten de drive is te groot. Zolang ik het nog leuk vind om te doen ga ik door..... Hulde aan allen die op welke wijze dan ook mij gestimuleerd hebben. (En ik voel me soms zo onzeker, en dan ben je 52)
3 - Datum: 2013-06-01 09:54 - Afzender: Martin
And the Oscar goes to...
Nice speech, Hansha ;)
4 - Datum: 2013-06-01 17:29 - Afzender: Rob Brandon
Om te beginnen de Hansha special:
@Redactie: Leuk dat jullie mijn inzending tot cover hebben gemaakt.
@Hansha zelf: Je mannetje heeft in de afgelopen 10 jaar duidelijk een stijl ontwikkeling doorgemaakt.
@D'Auwe: Jij hebt een heel professionele stijl van lijntechnieken.
@Waldo van Gheluwe: Origineel bedacht, tekening in een foto gebracht.
@andREVANbuuren: Weer een goede tekening en een meesterlijke grap.
@Thijs Hannaart: Die eerste, met die blauwe ogen vond ik de leukste.
@Jos Lammers: Leuk bedacht!
@P.Saiko: Ik dacht dat er ook iets mis was met mijn ogen: Ik dacht het monster van Frankenstein te zien in plaats van Hansha's mannetje, heel mooi getekend.
@J. Kippers: Hée weer terug, Kippers!, we zien je de laatste tijd erg weinig, leuke bijdrage
@Martin van der Schuijt: Meesterlijk goed getekend, vooral die dames figuren en hun mooi gevormde benen, alleen is Hansha's mannetje te realistisch getekend en lijkt daardoor minder goed. Mooi kleurgebruik.
@Dirk: Goede tekening, op de computer ingekleurd, speelse licht schaduw werking, vooral in het gezicht.
Van de overige inzendingen zijn er dit keer weinig, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de rijk gevulde Hansha Special
5 - Datum: 2013-06-02 13:12 - Afzender: DickvanTongeren
@Hansha Gefeliciteerd met je jubileum! Tien jaar lang iedere week is zeker geen kattenpies.
@andREVANbuuren Mooi compliment en mooie prent.
@P.Saiko Mooie squarehead.
@Martin Mooi lijf hebben die dames.
@Dirk Goed getekend, dat Hanshaportret
Strips
@Rob Brandon Degelijk teken- en kleurwerk Rob, goede perspectiven. De pols bij de hand op page 2 had naar mijn idee wat breder gemogen.
@Moedars Deze begrijp ik ook, tenminste... ;-))
6 - Datum: 2013-06-02 13:58 - Afzender: dirk
Ook mijn gelukwensen aan Hansha; nog vele jaren op StripSter!

Mooie bijdragen in de special. Vooral de tekenaars die er een gag of zelf een hele pagina (Jos Lammers) rond gemaakt hebben, mijn complimenten.

Mooie strip van Stefan Haas. Het perspectief rommelt hier en daar een beetje. Maar de kledingwinkel is mooi en helder weergegeven. De keuze voor de gezichten van je paspoppen begrijp ik niet zo goed. Het moet voor de lezer natuurlijk duidelijk zijn wie de paspop en wie de echte mens. Maar dat was bvb ook mogeljk geweest via de inkleuring (en gewoon getekende gezichten).
In ieder geval een boeiende 2 p.

@ Rob Brandon. De eerste pagina's van deze strip maken nieuwsgierig naar het vervolg. Nog een kleine reserve, want het opzet met de casting lijkt een beetje veel op de eerste Franka's. Maar ik kan me vergissen en misschien evolueert je strip nog in een heel andere richting.
Mooie introductie van je hoofdpersonage op deze pagina's. In het eerste plaatje had je kunnen kiezen voor een groot plan, de winkelstraat met je hoofdpersoon tussen andere winkelende mensen. Nu is die opeenvolging vd eerste 3 plaatjes mogelijk toch wat eentonig.
De tekeningen zijn heel verzorgd. Mooi.
7 - Datum: 2013-06-02 13:59 - Afzender: dirk
@ Waldo: wie is die (duttende) tekenaar in het midden?
8 - Datum: 2013-06-02 21:06 - Afzender: waldo
hahá! goeie vraag, maar ik ga hier niet klikken, hij moet zelf uit de kast komen!
9 - Datum: 2013-06-03 16:18 - Afzender: Niquicho
Gefeliciteerd, Hansha!
Mooie special!
10 - Datum: 2013-06-04 08:01 - Afzender: Martin
@ dirk: komend weekend kom je erachter wie die (duttende) tekenaar is.
11 - Datum: 2013-06-04 08:56 - Afzender: Florien
leuke special, en wat veel inzendingen!
www.wix.com/floortjedivaatje/moniastales
bekijk de Strips editie van 1 juni 2013

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=4368&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 1 juni 2013

© 2000-2019
StripSter
2019-09-17