zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-11-14     19:58

1 - Datum: 2012-01-14 20:29 - Afzender: marz
test, was benieuw of het forum nog functioneerd....
2 - Datum: 2012-01-18 14:38 - Afzender: mars
Nog geen antwoord op m'n vragen, Santi zal het druk hebben.
Dan eerst maar de opmerkingen over het werk van de waarde collega's.

Cover Stradivarius: Intrigerend symbolisme, zonder precies te doorgronden waar het voor staat, geheimzinnig gedoe:-), maar het werkt wel!. Figuurtjes zijn zoals altijd miniem, maar daardoor ook zo goed, de gelaatsexpressies prachtig.
@Freezer, wat langer naar gekeken, is ook aantrekkelijk getekend. De kaders bieden veel details, rijk aan attributen, beweging en typische cartoon technieken. Het is ook allemaal soepel getekend, Freezer weet wat hij doet en hoe hij een scheurende auto mooi in beeld kan zetten. Dat wieltje wat dan schuin naar de lezer staat, lekker !. Je moet dan volgens mij veel voorbeelden hebben bekeken om die stijl vlot neer te pennen en er zijn veel voorbeelden, heel veel voorbeelden. Het typische, het Freezeriaanse, moet volgens mij daarom komen van het script, de dialogen, de grappen en de karakters, Maar wat een rijkheid aan detail, objecten etc !. Ik hoop in een interview nog is te lezen, hoe lang je over een pagina doet, wanneer het werk is ontstaan, de doorlooptijd van het gehele project, dat soort dingen...
@Stradivarius: Intrigerend verhaal. De figuurtjes zijn zo leuk dat ik de lap tekst (pagina 6) voor lief heb doorgenomen...
@Massagraf, ik blijf als lezer achter met vragen. Het lijkt me zich allemaal wat te presenteren als een raadsel, een puzzel. Ik blijf wat achter met een kater. Los daarvan, wat mij betreft zijn dit hele originele figuurtjes en uitdrukkingen, katsjien!.
@Koper leeft!.
@Jeroen Jager, ben het met Dirk eens, erg mooie pagina...
@Rob Brandon, hier liggen de kleuren lekkerder bijelkaar Rob. De blauwe muur, de groene stoel. Een prima atmosferisch perspectief en snel door het oog op te pikken, geen gedoe in de nuances. Aandacht gaat meteen naar het mannetje, huidtint zou iets lichter mogen of wat roder aangelopen, want wat maakt die man zich druk!...

Reacties op de opmerkingen:
@Dirk, dat bedoel ik, je kader benadering is erg leerzaam. Zoals je ziet probeer ik nu langzaam waar dat kan een dynamischere kaderzetting te gebruiken, je opmerkingen enkele pagina;s terug, en nu weer die spuit. Dat is inderdaad filmisch veel beter. Licht schaduw partijen, tja dat is allemaal een stuk ingewikkelder dan 1 lichtbron, schaduw en een hooglicht, ik hou het in de gaten. Bedankt.
@Steven. tja. Kader 3, daar gaat het daadwerkelijk mis. Het hoofd en het been is een slechte compositie, die gaat over!. Kader 4 is een boeiende, maar meer ter overweging voor jezelf. De anatomie wordt daar gebruikt om een figuur in de ruimte te zetten. En vervolgens wordt artistieke vrijheid en compositie leer gebruikt om een echte tekening te maken.
@Freezer, bedankt!.
bekijk de Strips editie van 14 januari 2012

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=4090&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 14 januari 2012

© 2000-2019
StripSter
2019-11-14