zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-10-16     09:04

1 - Datum: 2011-12-31 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
StripSter luidt het oude jaar uit.
Een tumultueus jaar voor ons, dat we desondanks met tevredenheid kunnen afsluiten.
De Strips-edities zijn goed gegroeid en de bijdrages zijn zeer gevarieerd, waardoor het elke week weer een genot is om de nieuwe editie in ogenschouw te nemen.
We zien hiervan ook het effect op de bezoekerscijfers: na jarenlange daling vertonen ze dit jaar een opgaande lijn.
We hopen en verwachten deze ontwikkeling in het komende jaar door te kunnen zetten.
Tijd dus om de champagne te ontkurken.

We wensen alle tekenaars en onze bezoekers een voorspoedig 2012!
De StripSter redactie.
2 - Datum: 2011-12-31 13:23 - Afzender: jean - e-mail: jean.deras@telenet.be
aan iedereen mijn allerbeste wensen toegewenst en veel leesplezier.Maar aan StripSterredactie heb ik een vraagje waarom publiceren jullie nooit meer iets dat ik jullie doorstuur.
Ik had zelfs verleden week mijn kerstwensen doorgestuurd en verschillende keren ervoor iets doorgestuurd en noppes????????
Laat eens weten wat er fout is?
Bedankt en tot volgend jaar.
3 - Datum: 2011-12-31 13:52 - Afzender: Santiago
@Jean: Heb je je bijdragen naar het goede mailadres opgestuurd? Stuur je strips naar het onderstaand adres maar op!

Groet en gelukkig 2012, Santiago.
strips@stripster.eu
4 - Datum: 2012-01-02 23:19 - Afzender: Martin van der Schuijt
@ Jean: Je kerst wens is Zaterdag de 24ste binnengekomen en heb ik in de nieuwjaarseditie geplaatst.
5 - Datum: 2012-01-03 20:45 - Afzender: dirk
De kater en de indigestie van nieuwjaar zijn stilaan weggespoeld, tijd voor wat commentaar.

De mooiste nieuwjaarswensen komen van Robbert Damen. Even naar zijn eerdere inzendingen gekeken en dat was ook de moeite. Een erg elegante stijl.
Ook niet mis, de 'kaart' van Lode Devroe.
En natuurlijk Rob Brandon. Wanneer kunnen we deze strip juist verwachten?

Mijn favoriet deze week is nogmaals de strip van Maikel Verhoeven.

Vielen me verder nog op:

@ 3Drender: knappe pagina. Mooie overgang tussen de conversatie tussen de 2 cipiers en die tussen de professor en Errie. Visueel erg mooi. Nog eens een opmerking bij de dialogen: we lezen in 2 opeenvolgende ballons "Sjanti op te sporen". In de 2de ballon had dat gerust weggelaten kunnen worden, of op een andere manier verwoord kunnen worden.

@ Geinz: enkele heel aardige, maar ook enkele mindere. De eerste, op een onbewoond eiland, had duidelijker gekunnen; ik vermoed dat we laaghangende wolken zien, maar het kunnen even goed beboste eilanden in de buurt zijn, wat hier niet de bedoeling zal zijn. Verder mochten de tekeningen iets verzorgder. Je stijl mag heel eenvoudig en uitgepuurd zijn, maar mag niet onverzorgd ogen (kijk maar naar de knappe minimalistisch getekende cartoons van Aaargh).

@ Peter Brutin en M Cruyssaert: de tekeningen, de inkleuring, al het grafische blijft erg knap (wel nog niet zo knap dat er nu direcht een straat naar de tekenaar moet worden genoemd). Het verhaal kan me tot nu minder boeien.

@ Dieter & Wiliam: het venijn is er weer. Deze week waren de dialogen me wel iets te lang en uitgebreid. Of is dat die nieuwjaarskater die nog opspeelt?

@ Freezer: een humorstrip is naar mijn inschatting moeilijker dan een 'serieuze' strip. Een goed evenwicht tussen grappige zijsprongetjes en het omvattend verhaal is moeilijk te vinden. Naar mijn idee worden we als lezer iets teveel afgeleid door allerlei zijsprongetjes. Maar misschien kan dat iemand anders net bekoren?
6 - Datum: 2012-01-04 00:08 - Afzender: Eric
Weinig reacties tot nu toe, terwijl er toch genoeg goeds tussen staat.
@Freezer: Mooie cover. Ook je strip is goed getekend, het verhaal vind ik persoonlijk minder.
@Santi & Niquicho: Deze keer in kleur. Dat staat me toch meer aan. Leuke losse tekenstijl heb je. Daar kan ik nog veel van leren.
@Robbert: Absoluut de mooiste inzending voor de nieuwjaar speciaal.
@Rob: Ziet er veelbelovend uit. Ben benieuwd naar het verhaal.
@Jeroen: Alweer een verhaal ten einde. Hoe krijg je zo'n grote productie voor elkaar. 'Holocauststormen' vind ik op het randje.Maar hoop dat we snel weer een nieuw verhaal zien van Wollie.
@dieter en William: Het overvloedig gebruik van tekst weerhoud me ervan deze strip echt te lezen.
@Maikel: Alweer erg mooi
@Johnny: Knap gemaakt, een waar kunstenaar.
@moart: niet mijn ding.
3Drender en Rubie: Mooi gemaakt. Je kunt duidelijk overweg met de computer.
@Peter en Matthias: Goed gemaakt. Ben benieuwd naar het vervolg.

Wat is er trouwens met Koper aan de hand? Die moeten we al 4 weken missen.
7 - Datum: 2012-01-04 12:05 - Afzender: Robbert
Bedankt voor de complimenten!

Guardian is trouwens de hoofdfiguur in mijn nieuwe strip die het volgend jaar in de Eppo gaat verschijnen. Gaat dat zien!
8 - Datum: 2012-01-04 12:14 - Afzender: marz
@Jeroen Putman: weer een mooie vertelling Jeroen. Je platen krijgen volgens mij iets meer contrast tussen dichtbij en veraf. Dat vind ik mooi werken. Ik ben nog steeds benieud naar een ander verhaal van jouw om eventueel te illustreren...
@Robbert Damen: De cover maakt nieuwsgierig om meer werk te mogen zien.
@Lode Devroe: Ook hier krijg ik trek van naar meer voorbeelden
@Juul, de humor is origineel. In een land waar je veel off-spin van Kamagurka tegen komt, is Boer Gonje een oprechte participant in een decor waar striptekenaar Juul regeert, niet mer ijzerenhand. Want de plots verrassen heel vaak op een aangename manier. Het lukt hem telkens om mij als realistisch tekenaar anders te kijken naar zaken die te maken hebben met striptekenen. En Dat lukt niet iedere cartoonmaker, mar dus wel een boer met een drankprobleem. Boekje?...
@Peter Brutin & Matthias Cruyssaert. Een heerlijke stijl om van te genieten. Wat langer te kijken naar de tekeningen en inkleuring. De naar mijn mening wat losse manier van inkleuren en het afzien van ingewikkelde nabewerking, geeft je de mogelijkheid om te ontdekken hoe alles is opgebouwd, verder vind ik het verhaal heel goed gemaakt....Benieuwd naar het vervolg
@Freezer. De tekeningen zijn goed.. De dynamiek van het vallen en opstaan, de ogen die boekdelen spreken. Het verhaal is boeiend genoeg om naar elke volgende pagina te clicken, hoewel ik heel snel ook op het netvlies Robbedoes en Geheim Agent 327 krijg. Geen probleem, als het maar lekker wegleest en dat doet het wel, het tempo, door de kleine kaders en de beperkte achtergrond details , geven het verhaal een lekker tempo. Als geheel lijkt het mij wat geforceerd bijelkaar gebracht. De figuren lijken als een goedkoop waterijsje wat te snel te versmelten in de scene. Of te wel, de figuren en de achtergrond staan qua omgevingslicht en schaduwpartij iets te ver uitelkaar. Maar goed, dat is persoonlijk en het kan ook gewoon een volledig bewuste stijlkeuze zijn en stoel ik mijn leeservaring iets te veel op de eerder genoemde referentie voorbeelden. (Robbedoes etc), voor nu is dat mijn opmerking. Iedergeval, ik ben al een fan van dit avontuur en ga de verdere ontwikkelingen zeker volgen.

Ik hou het hierbij, ook omdat ik het liefst opmerkingen maak over collega's die het commentaar ook een invulling geven aan mijn werk.

Reactie Opmerkingen:
@Eric bedankt
9 - Datum: 2012-01-04 12:22 - Afzender: marz
Ik vergeet @Dirk z'n opmerkingen: Dirk, fijn je opmerkingen. Ik vond de handjes van de koefiguur, kader 01 iets te dun aangezet. Ik was met name over de diepte werking van de zak naast de put redelijk tevreden. Je hebt gelijk met betrekking van de die dubbele aanhaling, ik zal Rubie Bruna een klap verkopen en zeggen zijn leven te beteren:-). Keep them coming....
10 - Datum: 2012-01-04 12:41 - Afzender: juul
@marz:bedankt voor je positieve commentaar.boekje? ja,er liggen 3 boekjes van boer gonje in de winkel,heb ze opgestuurd naar de
StripSterredactie voor een recensie.ik geloof dat het waldo was die gezegd heeft dat je als striptekenaar koppig,wereldvreemd en een tikje autischtisch moet zijn. helemaal mee eens en voeg daar maar gerust "masochistisch" aan toe,want je wordt door 99%
van de uitgevers afgewezen wegens niet origineel en proffessioneel genoeg.leuke hobby...dus @iedereen:veel goede moed
toegewenst.
11 - Datum: 2012-01-04 15:17 - Afzender: Rob Brandon
De reacties zijn laat op gang gekomen deze week, komt ongetwijfeld door de jaarwisseling, de oliebollen en het vuurwerk.
@Dirk: Ik hoop de strip later op het jaar gereed te hebben, maar omdat ik nog zoveel ander dingen moet doen, o.a. de wekelijkse inzendingen op StripSter kan het nog wel een tijd duren. Ik verbaas me telkens weer over de hoge strip producte van sommige anderen.
@Freezer: mooie knallende cover.
@Jeroen Putman: Toch nog een beetje een "happy end". Ik ben beniewd naar nieuwe avonturen van Wollie
12 - Datum: 2012-01-04 17:13 - Afzender: lode devroe
@Marz: ... dat kan hoor ;-) :
Hangar 84: http://www.lodedevroe.be/content/?cat=15
Painted Desert #1: http://www.lodedevroe.be/content/?cat=51
Te bestellen o.a. via: http://www.catawiki.nl/sherpa
13 - Datum: 2012-01-04 22:21 - Afzender: Freezer - e-mail: freezer@home.nl
Allen nog bedankt voor het commentaar... zal er zeker wat mee gaan doen... learning all the time!
En wil aan alle tekenaars mijn complimenten geven omdat men hier wekelijks aan de wereld laat zien dat de strip nog lang zal leven.
14 - Datum: 2012-01-04 22:21 - Afzender: Freezer - e-mail: freezer@home.nl
Allen nog bedankt voor het commentaar... zal er zeker wat mee gaan doen... learning all the time!
En wil aan alle tekenaars mijn complimenten geven omdat men hier wekelijks aan de wereld laat zien dat de strip nog lang zal leven.
15 - Datum: 2012-01-04 22:49 - Afzender: Freezer
echo?......
16 - Datum: 2012-01-05 09:23 - Afzender: Santiago
@Eric: Namens Niquicho en mij, hartelijk dank voor je complimenten... Tja, kleur of zwart-wit; That's the big question!

Groet, S.
17 - Datum: 2012-01-05 23:07 - Afzender: jeroen putman
@marz: Binnenkort ga ik met het verhaal aan de gang, ik heb al wel wat ideeën.
Wollie komt binnenkort weer terug, ik heb nog enkele verhaaltjes, maar die moet ik nog inscannen. Daarna begin ik met een nieuw Wollie avontuur waarvan ik het plot al klaar heb, alleen kan het nog even duren omdat ik er nu nog even geen zin in heb.
bekijk de Strips editie van 31 december 2011

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=4083&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 31 december 2011

© 2000-2019
StripSter
2019-10-16