zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-07-20     22:50

pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |

126 - Datum: 2012-12-24 17:47 - Afzender: dirk
Ik zal er nog eens over nadenken. Ik heb toch nog even tijd voor de boekjes er zijn, en tot de eerste beurs.
Persoonlijk zou ik ook geen 10 euro geven voor zulk een stripboek. Maar ja, ik heb +2000 stripboeken en ik denk dat ik nog nooit meer dan 7 euro heb uitgegeven aan een strip... Maar ik besef dat 10 euro de standaardprijs is, zoals bijvoorbeeld voor de uitgaven van Bonte.
En verder vissen wij toch in een andere vijver, Waldo.
127 - Datum: 2012-12-24 19:29 - Afzender: waldo
Je bent welkom in de vijver, begrijp me niet verkeerd.
Kijk eens naar de andere smallpressers met een boek van die afmetingen. Sommigen doen er een harde kaft rond en vragen 12,5.

Wat bedoelen jullie met "dergelijk" en "zulk" boek"? Klinkt enigszins geringschattend, toch?
128 - Datum: 2012-12-24 20:32 - Afzender: Johan de Neef
Ik meen tussen de regels door te lezen dat 5 euro ongeveer je kostprijs per album is. Corrigeer mij gerust als ik dat verkeerd begrepen heb. Mocht ik het wel bij het rechte eind hebben, dan is je album tegen kostprijs verkopen toch niet aan te raden en wel om de volgende redenen. Je geeft zelf al aan op een beurs te willen gaan staan met je albums en zelfs al zou je gratis standruimte hebben, maak je zeer waarschijnlijk wel reiskosten. Stel dat de tussenhandel een aantal van jouw albums wil hebben, dan willen die er ook aan verdienen en zou je mogelijk je album met verlies aan die tussenhandel moeten slijten. Daarnaast geef je er mogelijk een paar weg ter promotie aan vrienden, familie en dergelijke en daar zie je ook geen inkomsten van terug. Ook met het heen en weer nemen van je albums naar beurzen loop je de kans dat er een aantal beschadigen en onverkoopbaar worden.

Dit klink allemaal negatief, maar je kan dit beter van te voren doorberekenen in je verkoopprijs dan dat je later met een kater en negatieve inkomsten blijft zitten.

Maar ik wil je wel feliciteren met je album en veel succes wensen.
www.windmill-comics.com
129 - Datum: 2013-02-02 11:44 - Afzender: Martin
Hitchcock, ik hou er wel van. Mooie scenes, mooie opbouw van de spanning. Een inspiratiebron voor velen.
Binnenkort de verfilming van zijn leven met Anthony Hopkins als de meester zelf.
130 - Datum: 2013-02-02 14:19 - Afzender: Thijs
wow dirk! Wat knap gedaan. Hitchcock zou trots op je zijn. Heel mooi!
131 - Datum: 2013-02-08 16:27 - Afzender: Niquicho
mooi gedaan! Ik ben benieuwd of je nog meer striptips uit Hitchcocks oeuvre gaat behandelen. (dat mag je lezen als een verzoek. :-)
132 - Datum: 2013-02-23 22:36 - Afzender: charles - e-mail: charles@guthrie.nl
Leuk om een blog over perspectief te lezen, ik kijk al uit naar deel twee. De eerste tien jaar of zo zat mijn strips vol raar perspectief, en nu de afgelopen paar jaar probeer ik steeds meer te leren. Ik vind het heel erg interessant. Hoe je een natuurlijke ruimte neer kan zetten op een vel papier - het lijkt vanzelfsprekend maar kan knap lastig zijn. Fijn dat het onder de aandacht komt - er is niks mis met een beetje eenvoudig strip perspectief, maar ook niks mis met meer willen leren over perspectief in het algemeen (net zoals verhoudingen en lijnvoering, het blijft gewoon een beginsel van het tekenen).

Een paar dingen vallen me op in je blog (misschien ga je ze ook in je volgende blog behandelen, maar ik denk een beetje hardop). Als een verdwijnpunt buiten je kader valt, is het eigenlijk tijd voor 2-punts perspectief. Bij de tekeningen van het raam en de vergadertafel is dat heel duidelijk het geval. Het perspectief is niet helemaal lekker, je hebt in beide tekeneningen (minstens) nog een punt nodig.

Bij het eerste plaatje (oranje kamer met raam) - het lijkt niet op een gewone kamer, de hoek bij het plafond is te ruim. Links moet er ook een verdwijnpunt zitten, nogal ver weg (maar het is ook de vraag wat voor voorstelling je wilt tekenen - dit is best extreem zelfs met een andere verdwijnpunt - distortie krijg je heel gauw).

Bij de tafel heb je eigenlijk 2-punts "een-keer-gedraaid", zeg maar. Tafelblad, plafond, zittingen, vloer - die horen parallel te zijn, van links naar rechts moeten die dingen parallel lopen. Tafelpoten, stoelpoten, kamermuren - die kan je dan beter trekken via een tweede verdwijnpunt van (-ver van-) onderen (zoals de dingen die van boven zijn getrokken).

Ik kijk uit naar volgende week - 2-punts is mijn favoriet, je kunt heel veel met 2-punts doen.
www.guthrie.nl
133 - Datum: 2013-03-17 10:27 - Afzender: Niquicho - e-mail: onderzoekerelf@gmail.com
Dat is een leuke methode. Bedankt voor de tip, dirk!
Werken vanuit een droedel lijkt me trouwens geen valsspelen. Ik denk dat het erom gaat dat je twee begrippen koppelt die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben.
www.kortblog.wordpress.com
134 - Datum: 2017-07-16 19:33 - Afzender: Eric
Interessant terugblik op een jaar. Ga zo door.
135 - Datum: 2017-09-16 10:38 - Afzender: dirk
Binnenkort komt 1963 aan de beurt.
136 - Datum: 2017-09-30 13:23 - Afzender: Eric
Ah, 1963, toen de winters nog echt winters waren.
Weer een leuk inkijkje in dat jaar.
de actuele blog van Dirk

pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=4057&page=6&titel=Forum: Blog Dirk op zaterdag

© 2000-2019
StripSter
2019-07-20