zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-12-09     09:27

pagina | 1 | 2 |

26 - Datum: 2011-11-08 14:17 - Afzender: Santiago
En Martin van der Schuijt wil volgend jaar ook denk ik bloggen... Kortom, Martin, denk rustig na over mijn voorstellen!

Groeten, S.
27 - Datum: 2011-11-09 13:06 - Afzender: michel2011
@ MaCo : nee, hoor, onbewust misschien maar dit is gewoon een silly cartoon.
www.micheldenhamer.nl
28 - Datum: 2011-11-10 07:24 - Afzender: Santiago
Ik zie dat het beregoed gaat met StripSter... Bloggers haken af. Mensen reageren niet of nauwelijks op mijn/onze oproep tot man/vrouwkracht... Wel elke week je strip op StripSter geplaatst willen zien, maar meehelpen, ho maar!

Ik moet blijkbaar iets anders verzinnen om mensen te motiveren, maar wat?!?! Groeten, Santiago.
29 - Datum: 2011-11-10 10:24 - Afzender: P.Saiko - e-mail: psaikotik@gmail.com
@Santiago: Ik vrees dat je meerdere gevechten tegelijk aan het strijden bent...
- Nieuwe medewerkers verwerven is veel gemakkelijker te doen in de periode dat alles nog werkt en goed loopt. Als je wacht tot om medewerking te vragen als er duidelijk problemen zijn, zal je minder spontaan enthousiasme kunnen kweken met een oproep.
- Een reden waarom de problemen duidelijk lijken voor het publiek is dat er op het Forum regelmatig klachten, oproepen of andere verwijzingen stonden. Persoonlijk vind ik dat heel ok, maar zolang de problemen niet opgelost worden zullen mensen niet in zo'n (semi-)transparante organisatie willen stappen.
- Ik begrijp het dat mensen emotioneel kunnen worden in hun uitingen omdat StripSter en/of strips in het algmeen hen erg aan het hart gaan. Maar uitlatingen als 'Wel elke week je strip op StripSter geplaatst willen zien, maar meehelpen, ho maar!' kan je beter achterwege laten. Ik begrijp je frustratie, maar goodwill creeer je niet met zo'n statement.
- En ja, als je de geschiedenis van StripSter kent lijken dezelfde problemen zich steeds te herhalen.
- En om het plaatje rond te maken, de manier waarop de oude medewerkers en StripSter uit elkaar gegaan zijn is voor hen voldoende reden om niet opnieuw met StripSter (in zijn huidige versie) in zee te willen gaan.

Dus, om niet enkel kritiek te spuien, maar ook positief te proberen blijven:
- Denk aan de vorm van communicatie. Het doet er niet toe of het in een rechtstreekse mail of een algemene oproep is, maar besef goed wat je zegt (omdat dat een beeld schept van de werkplek waarin je terecht komt).
- Als je openbaar erover blijft praten, geef de discussie dan een eigen plek op het Forum, in plaats van verdeeld te staan over meerdere threads.
- Als er problemen zijn hoef je die niet steeds opnieuw te benoemen. Maar vermeld het wel als iets opgelost wordt.
- Denk eens goed na over nieuwe organisatiestructuren om StripSter op de been te houden en haar leven minder op een rollercoaster met ups en downs te laten lijken.

Succes.
30 - Datum: 2011-11-10 11:25 - Afzender: waldo
@ Santiago: waar komt die leegloop vandaan, Santi? Want dat is het toch wat we het laatste jaar zien? De mensen die eerst met overtuiging aan de site werkten zijn het systematisch afgetrapt. Van de Testknakker tot Psaiko, van Robin Schouten tot Hans Verbeek en anderen. De “deserteurs” beschikten over de nodige know-how (HTML, protocollen of hoe heet dat allemaal) om een site te laten draaien, de meeste tekenaars waaronder ikzelf, hebben die technische bagage niét. De tekenaars dan als een soort klaplopers afschilderen vind ik niet netjes.
31 - Datum: 2011-11-10 16:41 - Afzender: Santiago
Mensen die denken dat ik de "tekenaars als een soort klaplopers" afschilder, hebben het verkeerd en hebben mijn reactie(s) niet goed gelezen. Ik heb dat op geen enkel moment beweerd. Wel heb ik verschillende malen hier en daar, binnen en buiten dit Forum, kenbaar gemaakt dat het niet "lekker" loopt met StripSter. Oproepen heb ik hier geplaatst; mensen persoonlijk benaderd; met collega's en vrienden, binnen en buiten StripSter, hierover gepraat. Misschien waren mijn woorden van reactie nummer 28 niet helemaal gelukkig uitgekozen. Hierbij dus mijn excuses als ik mensen heb beledigd (maar ik zou bij Dios niet weten wie?!). Mag ik ook mijn frustratie als redactie-lid uitschrijven?

In ieder geval, StripSter gaat voor mijn part gewoon door! Iemand die ik zeer waardeer, schreef mij vanmorgen dat het StripSter "steeds weer lukt om de zaken rond te krijgen." En dat geloof ik ook.

Groeten, Santi.
32 - Datum: 2011-11-10 22:19 - Afzender: Martin van der Schuijt
@ Santiago: Het bloggen lijkt met idd wel leuk om te doen. Ik zie het ook als een goede drijfveer voor mezelf.
En een beetje variatie in de blogs kan volgens mij ook geen kwaad. Zo kijk je weer eens in de keuken van een ander.
Is een wekelijkse Colum van de redactie geen idee? Daar kun je de frustratie als redactie-lid eens flink uitschrijven(of is daar je dinsdag-blog voor bedoeld?).

@P.Saiko: Ik denk ook niet dat jou opmerkingen als negatief ervaren worden. Je bent een van de vaste commentatoren op het forum en neemt geen blad voor de mond. Ik denk dat je ook veel zegt wat anderen denken en niet durven te zeggen. Je Tips en Tops worden wel gewaardeerd. Wel door mij, in elk geval.
33 - Datum: 2011-11-10 22:51 - Afzender: Santiago
@Martin: Leuk dat je misschien volgend jaar komt bloggen.

Vaak heb ik de indruk dat mensen liever niet willen bloggen omdat ze denken dat niemand op hem of zij staat te wachten... Maar dat klopt helemaal niet! Vorig jaar stond toch ook niemand op de huidige bloggers te wachten... en toch hebben ze mooie blogs bij elkaar geschreven. En het jaar is nog niet voorbij!

En nog even dit: Je moet een blog schrijven, zoals Steven zegt, om het plezier van het lezen en het schrijven en niet om te kijken of je wel of geen reactie(s) hebt/krijgt... Feedback is natuurlijk leuk en vaak ook leerzaam en nodig, ben ik met iedereen eens; maar is toch, denk ik, niet steeds elke keer het allerbelangrijkste. Schrijf een blog, nogmaals, omdat je iets wilt vertellen, ongeacht de reacties daarop... En bovendien, MaCo zei het ook vandaag, Blogs worden over het algemeen wel goed gelezen!

De StripSter-blog is o.a. bedoeld om het wel en wee van StripSter te laten zien. In het verleden heb ik ook over StripSter gesproken. Ook is het natuurlijk zeg maar "mijn" blog geworden waar ik jullie op mijn wijze iets over mijn leven en werken vertel..., maar ik heb, zoals je kunt nakijken, ook andere mensen tijdelijk het woord gegeven...

Over een paar weekjes ga ik trouwens weer iemand die jullie goed kennen... het woord geven... Maar dat is nog een verrassing.

Groeten en werk ze, S.
bekijk de Strips editie van 5 november 2011

pagina | 1 | 2 |

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=4046&page=2&titel=Forum: Het Commentaar, 5 november 2011

© 2000-2019
StripSter
2019-12-09