zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-08-22     07:32

1 - Datum: 2011-07-02 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
De vakantieperiode is ingetreden.Toch kunnen we je een, weliswaar wat afgeslankte, maar mooie Strips-editie presenteren.
Mark Kubis draait ze in elk geval bruin: hij stuurde een serie cartoons genaamd Stinkie & Stankie waar we de hele zomer van zullen smullen.
andREVANbuuren had al een nieuw deel van zijn Duk Deny Archief gestuurd, maar dat moet even wachten omdat Pa Deny zich opwindt over het huidige cultuurbeleid.
Meneer Hannaart blijft last houden van indringers. Gezien de huidige ontwikkelingen is Thijs nu toch echt toe aan een goed virusfilter, wil zijn strip overleven.
Jamie de Jonge sluit het eerste hoofdstuk van Let Love Rule 2 af, maar belooft ons dat de rest er gelijk achteraan komt.
2 - Datum: 2011-07-02 21:08 - Afzender: dirk
Enkele van mijn indrukken:

@ John Erkelens: grafisch blijft het een hoogvlieger. Ik ben bijvoorbeeld helemaal weg van het plaatje links onderaan aan op p3 van deze week (de 3 personages gaan de trap af): Waaw.
Het verhaal kan mij minder boeien. Ik kan er moeilijk de vinger opleggen. is het te druk? de humor onvoldoende raak? zijn het de personages? of het universum? Of ligt het gewoon aan mijn smaak?

@ Wouter Goudswaard: grappige vondst.

@ Johnny Bekaert: geen schaterlachen, maar af en toe kan ik wel monkelen. En grafisch erg knap natuurlijk.

@ Jos Lammers: ook goed.

@ Thijs Hannaart: spijtig dat het interplanetair verhaal is afgebroken. Ik was wel benieuwd naar het vervolg.

Deze week geen aktu-mannetje, maar AndréVanBuuren neemt de fakkel over, zie ik.
Mis ik ook: JJ Sandee. Net nu het spannend werd...
3 - Datum: 2011-07-02 21:12 - Afzender: dirk
@ Mark Kubis: grafisch maar net iets spannender dan die spreuken op Delftse tegels. Spijtig, want in het verleden hebben we toch al wat grafische vuurwerk van jouw hand gezien. Verder ben ik ook niet zo weg van pratende drollen.
4 - Datum: 2011-07-02 21:54 - Afzender: Steven
@Geinz: hele originele cover, als fan van Trondheim zou ik de avonturen van Mister StripSter ook meteen willen beleven.
@Jeroen: weer een schitterende passage.
@Johnny: "Migration ..." is een bevreemdende ervaring, des te vreemder als je plots nog twee linkerhanden krijgt ook...
@Dirk: sommige mensen zijn misschien gebaat met een les biologie om ten volle van die ene cartoon te kunnen genieten, maar de taalcartoon vind ik heel leuk gevonden.
@Jamie: hopelijk komen we in het volgende hoofdstuk wat te weten over de achtergrond van deze karakters, zodat we hun motieven wat beter kunnen begrijpen. De tekeningen zijn wel heel mooi. Lees verder p.2 nog eens na, er staan twee fouten in. De tekstjes bij de kaders zou je, als je voor Nederlands kiest, niet in het Engels moeten doen, hoewel ik weet dat het populair is.
@Eelco: zo zien we Powerbeast toch het liefst aan het werk: in kleur en met de nodige dosis chagrijn.
@Joost: laat Skalet iets doen zoals in p.1 en gebruik hem niet als meubilair voor de woordgrapjes die in "Kartons" ook kunnen uitgevoerd worden, want dan valt hij uit z'n rol.
@Jos: deze keer bespeur ik toch een paar te mijden euvels in je gag. Ten eerste: als je tekening zo weinig moeite kost om te produceren (wat geen verwijt is als het er ook vlot getekend uitziet), ga dan niet aan het kopiëren, want je tekening verliest veel aan naturel. Ook is er nu hier en daar teveel "digitale verontreiniging" te zien.
@Thijs: hé, die kende ik nog niet. Een goed idee dus om die afbeelding te posten, anders had ik gedacht dat je een parodie op Conan had verzonnen. Maar als leraar zou Mijnheer Hannaart op p.1 die kromme zin in het derde kader moeten herformuleren. Ik vind je lijnenwerk hier heel mooi gecombineerd met je inkleuring, waardoor vooral mijnheer H een flitsende verschijning krijgt als hij van dichtbij voor de camera verschijnt.
@Rob: je cartoon over Cambodja vind ik vele malen sterker dan de eerste cartoon. Niet omdat je over die mop geen goeie cartoon zou kunnen maken, maar je overdrijft teveel in karikatuurtekenen. Het is geen sport om alles in het onbeperkte uit te rekken en op een te klein lichaam neer te zetten. Zelfs al wil je dat model ridiculiseren, dan nog moet je je zoveel mogelijk op de werkelijkheid baseren en dan met mate een paar trekken uitvergroten; dat is niet simpel maar beeld je altijd in hoe de eerste indruk is van je plaatje op een onbevangen lezer; die ziet hier geen aantrekkelijk model maar iets grotesk. De tanden sluiten bijvoorbeeld niet aan met de middellijn en het aangezicht is te vlak geworden doordat de rest van het hoofd teveel aangepast is aan de uitrekking onderaan. Plaatje twee: we zagen de clou wat aankomen natuurlijk. Hier trekt de achtergrond te hard onze aandacht weg, vermijd felle monotone kleuren op grote oppervlakken. Het plaatje van Cambodja, ik weet niet of je het op een foto gebaseerd hebt, maar het spreekt meteen ons gemeenschappelijk visueel geheugen aan met al die nieuwsfoto's van knekelhuizen. Hier is in elk geval met plezier aan getekend, heb ik de indruk en het doet me wat terugverlangen naar de stijl van de familie Nooitgedacht.
5 - Datum: 2011-07-02 23:14 - Afzender: Redactie
JJ Sandee had het deze week te druk voor een nieuwe aflevering van Shazram (er moet ook brood op de plank komen).
6 - Datum: 2011-07-02 23:56 - Afzender: znort
Sorry mensen!
Ben de laatste tijd vrij inspiratieloos!
Vandaar deze slechte cartoon waarin ik mezelf met m`n eigen hand een potlood in m`n hoofd steek :P.
Dat was even de gedachte achter mijn cartoon ;).
(voordat er weer mensen zijn die vragen waar mijn cartoon op slaat :P)

Goede nacht!
znort...
7 - Datum: 2011-07-03 10:56 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
@Steven: Thanx. Ik snap dat dit meer trekt dan de (zogenaamde) Powerbeast dagboek-episodes, maar als je ze straks in de comic in 't grote gehaal ziet, krijgen ze meer waarde.
www.powerbeastadventures.com
8 - Datum: 2011-07-03 11:14 - Afzender: Rob Brandon
@Steven: Ja, goede karikaturale tekeningen maken is niet altijd makkelijk, ik ben altijd een erg realistische tekenaar geweest, maar blijf daarbij ook verder gaan met de humoristische, karikaturale cartoon.
Leuk dat je die van Cambodja wel kon waarderen, ikzelf vond dit een erg raak idee voor zo'n cartoon.
@John Erkelens: Ik ben een fan van je strip De Bierboeddha, geweldig goed en professioneel getekend, en goed verhaal.
Ik mis deze week JJ Sandee, De dreiging van de tweede maan, dat verhaal was toch nog niet afgelopen, misschien de volgende week weer.
@Mark Kubis: Onze onwelriekende vrienden Stinkie & Stankie zijn terug, vaak met heel aardige humor.
@Joost Eijkholt: Skalet was weer ijzersterk, vooral de eerste cartoon.
9 - Datum: 2011-07-03 13:37 - Afzender: Steven
@Znort: iemand die de cartoon bekijkt zonder te weten wat je nu vertelt, ziet minstens twee personen. Die denkt dus dat het eerder gaat om zoiets als "het potlood als wapen tegen de domme massa" of zoiets. Met die bijgedachte vond ik het zelfs helemaal geen slechte cartoon, maar nu krijgt ze eerder de betekenis van zelfbeklag. Als je geen inspiratie hebt, koop dan een krant, er staan elke week tientallen dingen in die gekker zijn dan een cartoon. Het is ook niet dat er hier van jou zoveel cartoons verschijnen dat je kan beweren geen inspiratie meer te vinden, andere tekenaars sturen ze met drie of vier per week binnen!
10 - Datum: 2011-07-03 13:57 - Afzender: Henk S
@Znort: gebrek aan inspiratie leidt bij jou blijkbaar tot je beste werk - ik vind dit namelijk de krachtigste cartoon van wat je bij ons hebt geplaatst.
Dat de lezer het anders interpreteert dan de intentie waarmee je het tekende zie ik eerder als kracht dan als tekort: het beeld is multi-interpretabel.
11 - Datum: 2011-07-03 15:23 - Afzender: znort
@ steven: ik snap je gedachte en misschien was het inderdaad niet zo slim om mijn interpretatie erbij te zetten, maar je moet er van maken wat je er zelf in ziet (wat henk zegt: Het beeld is multi-interpretabel.)!
Er is inmiddels alweer aardig wat inspiratie dus wellicht binnenkort meer werk :D!

@ Henk S: Bedankt voor dit geweldige compliment!
www.facebook.com/znortcomics
12 - Datum: 2011-07-03 15:35 - Afzender: johnny - e-mail: jb@johnnybekaert.be
@steven: bedankt voor de opmerking, ik heb me laten vangen aan een rechts linkerhand, of is het een links rechterhand ... - wat me niet vaak voorkomt, denk ik toch ... !!!
13 - Datum: 2011-07-03 20:39 - Afzender: dirk
@ Znort: Henk heeft gelijk: qua tekening is dit je sterkste cartoon. Knappe krachtige lijnen, en een goeie, originele kop. Alleen aan de hand schort nog iets. Volgens mij is het onmogelijk om zo een potlood vast te houden; de punt van het potlood zou dan naar achteren wijzen.
Persoonlijk zou ik met deze stijl ook kiezen voor 5 vingers.

Waarom waag je je niet eens aan een (korte) strip?
14 - Datum: 2011-07-04 00:23 - Afzender: Henk S
@dirk: ik heb 't eens even uitgeprobeerd, maar het lukt mij wel om een potlood zo vast te houden (niet te lang, want je krijgt er onmundig kramp van).
15 - Datum: 2011-07-04 23:33 - Afzender: znort - e-mail: znortt@gmail.com
@dirk: Whaha, Het is is inderdaad mogelijk om een potlood zo vast te houden (tussen de pink en ringvinger in!).
Maar het is niet ideaal :P.
Ik wil me best eens wagen aan een korte strip (bijvoorbeeld 1 van 3 plaatjes) maar ik heb er vaak de grappen niet voor!
En om nou te zeggen dat ik perfecte lichaampjes kan tekenen, al helemaal niet :P.

Als jij inspiratie voor mij hebt, mag je me dat altijd laten weten via de mail ;).
Misschien is het inderdaad een keer leuk om te kijken wat ik er dan van kan bakken :P.

znort...
16 - Datum: 2011-07-05 00:36 - Afzender: Redactie
Verschillende mensen hebben voor komende editie een reactie op de rigoreuze cultuurbezuinigingen gemaakt.
We kunnen dat ook als thema aanhouden.

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=3981&page=1&titel=Forum: Het Oordeel, 2 juli 2011

© 2000-2019
StripSter
2019-08-22