zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-10-14     03:58

1 - Datum: 2011-04-08 22:56 - Afzender: StripSter-redactie
Deze week gaat een nieuwe strip van start: Zonsondergang. Een prachtig verhaal van Rodney Roger (scenario) en Yvonne Vetjens (tekeningen) dat we gedurende de komende vijf weken gaan volgen. En terug van weggeweest: Maarten Wolterink met zijn cartoons Vers werk. Smullen! Ook is terug Ranzah met zijn Bertus, Homo Erectus.
Nick van Tilborg is niemand anders dan Boterzwaai. Zo wil hij voortaan door het leven gaan. Aldus Nick: "Ik zou graag onder het pseudoniem 'boterzwaai' willen werken (...); deze absurde naam vind ik passend bij de absurde stripjes die ik maak."
Verder onze vervolgverhalen van Walter Laureysens en Maco. Het slot alweer van Geheimagenten en lange haren (Eric Hebben) en Moordenaar over de schreef(Rob Eikenaar). En cartoons van Rob Brandon, Mark Kubis, Hansha, Juul...

Monarchisten, Republikeinen en Anarchisten, vergeet onze volgende Special niet: 30 april Koninginnedag!

De StripSter-redactie.

2 - Datum: 2011-04-09 11:47 - Afzender: dirk
Mijn oordeel (over een erg rijk gevulde editie)

@ Hans Verbeek: een erg sterke cover. mooie tekening, erg knap geïnkt met veel zwart en de inkleuring is ook niet mis. Klasse.

@ Y Vetjens en R Roger: ai, denk ik, als ik het scenario lees. Een Romeo en Julia met weerwolven en vampiers. Even meespringen op de Twilight-kar? Voorlopig geef ik het verhaal nog het voordeel van de twijfel.
De plaatjes van Yvonne Vetjens zijn erg mooi. Het vrouwelijk personage en de 'psychedelische' uitwerking van enkele achtergronden doen me aan Goetzinger denken.
Is de strip op het origineel ingekleurd? Had je niet beter eerst zwart-wit ingescand en een afdruk rood ingekleurd?

@ Rob Eikenaar: is al alweer gedaan? spijtig. Enkele zwierige actieplaten als slot. Mooie laatste plaat ook; je stopt net voor de grote knaller.

@ Maarten Wolterinck: je werk kende ik nog niet. Wat een manco! Ik ben erg onder de indruk van je tekeningen en heb direct doorgeklikt naar je website. Wauw. Zo moet een goeie cartoon eruit zien.
De pointes vind ik wel minder.

@ Juul: weer op gevaarlijk domein. Je gaat misschien iets te vlotjes over huiselijk geweld in je zoektocht naar een woordgrap.

@ Ranzah: die eerste strip met de koala's vond ik schitterend.

@ Eric Hebben: aan je strip merk je dat je nog zoekende bent. De link met Louarn valt me deze week nog meer op. Het scenario is iets te chaotisch om te werken. Mijn raad is om iets langer te werken aan de voorbereiding (scenario, schetsen) voor je je op het tekenwerk stort.

en dan vergeet ik er nog...

3 - Datum: 2011-04-09 12:26 - Afzender: Rodney
@ Dirk: Het verhaal wordt zelfs nog beter! Hou het de komende weken in de gaten :-)
4 - Datum: 2011-04-10 01:41 - Afzender: Geert
@Cover: knap getekend, maar ik snap 't niet. Is dat een wasmachine die het logo wast?
@Maarten: knap vlot tekenwerk. De grappen ontgaan me een beetje als Belg.
@Eric: nog veel beginnersfouten, zoals de voeten die afgekapt worden door de kader. Maar al doende leert men, ik ben benieuwd naar het volgende verhaal.
@Mark: een cartoonreeks over fistfucken (ik had nooit gedacht dat ik die zin ooit zou typen!), je zoekt de limieten op, en het lukt.
@Joost: zonder armen, da's een goeie! Meer van dat.
5 - Datum: 2011-04-10 13:25 - Afzender: Femke
@Yvonne Vetjens & Rodney Roger:
ik zou meer aandacht besteden aan de anatomie van de wolf. voor de rest vind ik het haar van het meisje heel mooi :P
6 - Datum: 2011-04-10 13:26 - Afzender: Femke
ps: de wolf op het 6e plaatje
7 - Datum: 2011-04-10 23:58 - Afzender: Rob Brandon
Mijn oordeel deze week:
@Hans Verbeek: Mooie cover, Hans.
@Yvonne Vetjens & Rodney Roger: Heel mooi getekend, Yvonne, ook al is de wolf anatomisch misschien niet correct getekend, ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om dieren anatomisch goed te tekenen.
@Maarten Wolterink: Heel goede cartoons, en je hebt een leuke, vlotte tekenstijl waarvan ik nog veel kan leren.
@Eric Hebben: Heel aardige strip, voor tekenwerk; zie mijn commentaar op Maarten Wolterink.
@Juul: Je eerste stripjes en de laatste (stralende reis) vond ik nog wel aardig, maar die strips waarin boer Gonje zijn vrouw mishandelt vond ik niet grappig.
8 - Datum: 2011-04-11 14:41 - Afzender: Nick
Walter, je werk vind ik erg professioneel, mooi getekend en ingekleurd.

Nico, je werk is mooi vormgegeven, een kritische noot: de vrouw die de man trapt lijkt tijdens de trap een wat onnatuurlijke houding te hebben.

Ranzah, altijd grappig en de eenvoud lijkt de kracht van de tekeningen te zijn.

9 - Datum: 2011-04-11 18:19 - Afzender: MaCo
@Ranzah: Leuk, heb je stripjes gemist :)
@Rodney&Yvonne: Een elegant stripje, zwarte vlakken en structuren wisselen elkaar mooi af, het verhaal lijkt sterk op Underworld en begint als een trailer, maar dat werkt prima. Ik hoop alleen wel dat er geen serie cliche's gaat volgen. Ik ben benieuwd!
@Hans: Is de boodschap een schone start voor Stripster?
@Rob Brandon: Leuk dat je aktu-mannetje begint waar je cartoon eindigt
10 - Datum: 2011-04-12 12:31 - Afzender: Hans
Intussen, in Frankrijk (ben even weg maar heb bereik...)
Ik zie dat mijn cover vraagtekens oproept. Zal het even uitleggen: die cover stond al een paar maanden in de "wacht". Ik maakte hem zonder (bij)bedoelingen, behalve dat er op dat moment een tekort aan covers ontstond. Na een oproep werd er zodanig ingezonden dat mijn plaat vooruitgeschoven kon worden om anderen de ruimte te geven.
11 - Datum: 2011-04-12 17:50 - Afzender: Eric
@hans het ziet er in elk geval erg mooi uit
12 - Datum: 2011-04-14 15:28 - Afzender: Nico
@Nick: Bedankt voor je compliment en opmerking over 'vrouw trapt man' (is misschien een leuke titel voor een TV programma).
13 - Datum: 2011-04-21 08:43 - Afzender: Nick
Nico, haha ja of kan een leuke strip worden 'vrouw trapt man'

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=3920&page=1&titel=Forum: Het Oordeel, 9 april 2011

© 2000-2019
StripSter
2019-10-14