zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-07-20     22:46

pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |

476 - Datum: 2014-03-30 21:28 - Afzender: Femke
En ook Martin dankjewel :P
477 - Datum: 2014-04-27 14:35 - Afzender: Martin
Mooi en leerzaam, Femke. Bedankt.
478 - Datum: 2014-11-16 11:44 - Afzender: Gerb-Art
Zeer vermakelijke blog, en informatief. Zo te lezen echt een droomstudie, en ook afgestemd op de huidige tijd. Succes met je studie!
479 - Datum: 2014-11-16 12:28 - Afzender: Martha
Man man man, Femke Shjars, ik voel mijn hart gewoon jagen als ik je nieuwe blog lees! So much to do in so little time. Maar je doet het fantastisch. Gefeliciteerd met al deze mooie kansen en ontwikkelingen en met de opleiding met dé professionelen (niet bang zijn voor die mensen hoor, jij bent er zelf ook al eentje om tegen op te kijken!). Leuk om deze update weer te lezen. En hartstikke veel succes weer!
480 - Datum: 2014-11-16 15:16 - Afzender: Yan
Femke, als je zoveel fysieke last hebt, waarom probeer je niet een trackball in plaats van een traditionele muis. Een trackball is eigenlijk een omgekeerde muis: de bewegende bal zit bovenaan. Let op: Logitech heeft verschillende types, maar volgens mij is er maar één die deugt: de bal zit links (enkel geschikt voor rechtshandigen), je stuurt dus de cursor met je duim en die is veel beweeglijker dan je pols (bij een traditionele muis). Het is even wennen maar na twintig jaar zou ik nooit meer willen ruilen. Ik snap nog steeds niet waarom de grafische sector hier niet massaal voor koos: een trackball is preciezer en sneller dan een gewone muis (OK, na twintig jaar kan je duim het ook even lastig krijgen, maar je pols zal sneller voor problemen zorgen).

Ik weet niet welke 3d-software je gebruikt, maar ken je Blender ? Dit is Open source en gratis te downloaden, You tube staat vol van spectaculaire tutorials.
481 - Datum: 2014-11-17 20:19 - Afzender: Femke
@Gerb-Art @Martha: Bedankt voor de leuke reacties, dat maakt het schrijven van een blog altijd de moeite waard

@Yan: waarom probeer ik dan niet een trackball? Die heb ik al! haha ook eentje met het balletje bij de duim. ik had er ook eentje met het balletje aan de bovenkant zodat je met je middelste drie vingers moet draaien en met je duim klikken. Je wijsvinger, middelvinger en ringvinger zijn minder geschikt voor klikken aangezien die spieren aan elkaar vast zitten (waar je vingerspieren samenkomen in je onderarm). de beste muis tegen RSI schijnt de industriële muis te zijn.
Maarja ik heb de normale muis al lang afgezworen, ik gebruik die wel als ik met links wil muizen (ben zelf rechtshandig). Maar wat het minst zeer doet voor mij is de wacomtablet. Ik wissel veel af tussen muizen, wat ook weer beter is tegen rsi.

Ik gebruik Autodesk Maya. Autodesk Maya en 3ds max zijn momenteel de programma's die het meest gebruikt worden in de game en animatie industrie. En wij krijgen ze van school dus hoeven dat giga bedrag niet te betalen :P
482 - Datum: 2014-11-17 21:52 - Afzender: Yan
Goed zo, ik dacht dat je nog zat te werken met een gewone muis. Uiteraard is een tablet nog handiger, maar gezien de kostprijs van die dingen dacht ik dat je die te duur vond. Ik werk zelf op een Wacom Cintiq 21.

Maar wat Blender betreft dat is gratis voor iedereen ! Het is freeware, de ver gevorderden kunnen zelf ontwikkelde mini-programmaatjes ter beschikking stellen van de gemeenschap. En dat is de enige vereiste: als je een onderdeel van de software zelf verder ontwikkelt mag je die niet verkopen. Je tekeningen natuurlijk wel. Het is echt indrukwekkend (eens intypen op You Tube voor demofilmpjes), het is wel iets ingewikkelder dan de filmpjes laten uitschijnen (maar dat kan ook aan mij liggen).

In België geeft Apple korting op software voor studenten en leerkrachten. De Creative Suite (met Indesign, Photoshop, Illustrator, enz.) kost maar liefst 70 % minder dan de gewone prijs.
483 - Datum: 2014-11-17 23:56 - Afzender: Florien
Ik snap je zo goed, Femke! Het is heel herkenbaar (behalve de RSI dan, wat vervelend dat dat nog niet over is, of gaat zoiets niet zo snel over). Ook ik zit nu in de game wereld met heel veel drukte, 2 banen en een behoorlijk sociaal leven wat er ook nog tussen moet. Maya en Illustrator daar werk ik nog niet mee, ik ben vooral bezig met HTML, Processing en ander programmeerwerk. En tekenfilms maken dan...hehe
de actuele blog van Femke

pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=3856&page=20&titel=Forum: Blog Femke op zondag

© 2000-2019
StripSter
2019-07-20