zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-10-14     10:22

pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | volgende

51 - Datum: 2012-08-24 09:26 - Afzender: Ricq
@eelco: Welkom terug. Ben blij dat we weer van je ontembare ego mogen genieten.
52 - Datum: 2012-08-24 09:38 - Afzender: Niquicho
Ja, welkom terug!
(Het zal wel even wennen voor me worden dat mijn blog nu niet langer op vrijdag zo prominent in beeld staat. ;-)
53 - Datum: 2012-08-31 20:04 - Afzender: Henk S
"Beste Henk,
Blijkbaar dringt het nog steeds niet tot je botte hersentjes door dat persoonlijke mails overnemen op het internet zonder toestemming van de auteur streng verboden is.
Nu kom ik weer allerlei schrijfsels van mij tegen in de blog van Eelco Koper van vandaag. En die blog valt onder de volledige verantwoording van jou.
Zijn blog is prima - voor zover het zijn eigen teksten betreft - en dat hij openlijk bekent zich nergens voor te schamen moet hij helemaal zelf weten, maar wel zonder 'mijn hulp'.
Ik sommeer je hierbij opnieuw om mijn mails per omgaande, maar uiterlijk 23:59 vanavond van jouw site te verwijderen, en behoud me alle rechten voor.
De volgende keer dat dit gebeurt zal ik je de kans om teksten van mij te verwijderen niet meer geven.
Toch wel heel droef dat jij denkt je keer op keer boven de wet te kunnen stellen in die speeltuin van je.
@rco"

Deze mail ontving ik om 17.17 uur.
54 - Datum: 2012-08-31 20:43 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
Ik heb nergens de naam van Arco in de mail gezien, jij Henk?!?
www.powerbeastadventures.com
55 - Datum: 2012-08-31 21:47 - Afzender: peperoni
Arco van Os
Ik ben een Rotterdammer die zegt wat hij vindt en doet wat hij kan.
56 - Datum: 2012-08-31 23:33 - Afzender: Henk S
Om 22.43 uur ontving ik de volgende mail:

"Henk,
Ik zag dat je ook onderstaande mail weer op je site hebt geplaatst, en ik sommeer je bij deze ook die per omgaande, maar uiterlijk om 23:59 vanavond te verwijderen, en behoud me ook wat die mail betreft weer alle rechten voor.
Oké, als dit is hoe je het wilt spelen, dan wens ik je nu alvast een drukke periode na dit weekend.
Als het je financieel ten gronde richt, dan a.u.b. later niet gaan janken.
Persoonlijk ga ik me hier niet meer mee bemoeien.
Deze mail is net als al mijn voorgaande en komende mails vertrouwelijk en mag nergens worden gepubliceerd.
(Deze zin hoef ik er helemaal niet bij te zetten, maar wellicht snap je het dan beter.)
@rco"

Arco. ik heb nog nooit een persoonlijke mail van jou ontvangen.
Wel krijg ik mails van jou in jouw functie van beurs-organisator, gericht aan mij in de functie van beheerder van StripSter.
Op persoonlijke mails stel ik ook geen prijs, aangezien jij gaat intimideren en denigreren als iets jou niet bevalt.
In Koper's blog lees ik ook geen persoonlijke mails van jou.

Wordt Vervolgd...
57 - Datum: 2012-09-01 06:31 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
"Met name zakelijke e-mail wordt steeds vaker voorzien van een afsluiting zoals "De inhoud van deze e-mail is vertrouwelijk. Verder aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor eventueel in deze e-mail aanwezige virussen". Er is nog geen rechter die zich over de geldigheid hiervan heeft uitgelaten.

Een disclaimer kan nuttig zijn als waarschuwing. Hij moet natuurlijk wel kloppen. Een disclaimer "deze e-mail is strikt vertrouwelijk en mag niet verder worden verspreid" is niet op zijn plaats in een e-mail naar een openbare mailinglijst."

Tja, voor zover ik 't weet betreft het hier zakelijke mail, toch!?
Niets van een disclaimer (of wat dan ook) in terug gevonden!?
De vinger-in-de-pap-man die mij mailt heb ik geen andere relatie mee, dan een zakelijke en tja, ik had 't hier graag verder met hem zelf over gehad, maar niet op de wijze hoe hij denkt onze 'zakelijke' correspondentie te kunnen voortzetten.

Maar in ieder geval wel een goeie tip voor de vinger-in-de-pap-man om voortaan ook zo'n disclaimer in zijn mail erbij te zetten, misschien!??
58 - Datum: 2012-09-01 07:46 - Afzender: Henk S
Zakelijke mail is enkel vertrouwelijk als het beroepsgeheim of berdijfsgevoelige informatie bevat.
Denigreren en intimideren valt daar niet onder; zonder of met disclaimer.
Laat deze beursorganisator maar duidelijk maken met welk recht hij meent mij per mail te mogen schofferen en waarom dat vertrouwelijk is.
59 - Datum: 2012-09-07 23:15 - Afzender: Henk S
...Wordt Niet Vervolgd

Ik heb het afgelopen week rustig gehad. ***
Kennelijk heeft Arco een goede advocaat, die hem duidelijk heeft weten te maken dat een procesgang kansloos is.
Of zou zijn dreiging louter grootspraak geweest zijn?

*** (dat is trouwens niet waar; ik had het afgelopen week best druk, maar dan met leuke zaken, nml. de voorbereiding van onze Spanje-Special volgende week)
60 - Datum: 2012-09-08 10:29 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
Ik zit ook vol spanning te wachten op de herinnering van de eerste nota.
61 - Datum: 2012-09-15 13:23 - Afzender: Niquicho - e-mail: onderzoekerelf@gmail.com
Ik was vroeger ook helemaal gek van The A-Team maar nu kan ik het alleen nog kijken vanwege de nostalgie. Wel erg prettige nostalgie.
kortblog.wordpress.com
62 - Datum: 2012-09-21 08:23 - Afzender: Theoak
Ik betaal echter liever 5 euro voor een comic die qua lay-out zo is opgezet dat het verhaal is te volgen dan dat ik minder moet betalen voor iets wat zo chaotisch is qua tekenstijl dat ik niet weet wat onder en boven is.

Of er uit de Drop-gelederen de nieuwe Romano zal komen is inderdaad nog maar de vraag, maar de nieuwe Lodewijk zie ik sowieso niet uit de Koper-koker rollen.
63 - Datum: 2012-09-21 09:48 - Afzender: Gerb
De boys van DropComics zijn hele aardige, enthousiaste comicliefhebbers, kom ze geregeld tegen op beurzen, laatst in Breda ook nog gezien, altijd even gezellig een praatje mee doen. De Droppers hebben allen een (normale)baan, het stripmaken of 'het collectief' is voor hun een leuk iets om 'erbij te doen', als je baan+kind/leven hebt lijkt het me verschrikkelijk lastig ook nog eens regelmatig comics te maken en uit te geven.
Dat wilde ik even kwijt!
o ja, mijn 'kindje' Perversia doe ik op beurzen voor een tientje, terwijl ie in de shops (als ie daar uberhaupt nog ligt) voor minder de deur uitgaat. op beurzen krijgen de kopers er dan wel 'een lekker wijf' in getekend (of een Donald Duckje..)
www.gerb-art.com/webshop
64 - Datum: 2012-09-21 09:57 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
@Theoak,
Het gaat hier om dezelfde comic(s), waar je op andere plaatsen minder voor betaald, dan dat op de afgelopen beurs het geval was. De lay-out van Drop Comics heeft niets met het prijsverschil van hun comics (of de mijne) te maken.
65 - Datum: 2012-09-21 10:03 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
@Gerb,
Romano heeft ook kinderen en een 'normale' baan en tekent daarnaast ook nog Storm.
Wat extra vragen voor een uitgave op een beurs, omdat je er nog een tekening in maakt doen er meer, maar (nogmaals) hier gaat 't om exact dezelfde comic. Er komt geen (extra) tekening in en dan mag iemand nog zo aardig zijn op een beurs, dit is gewoon niet netjes.
66 - Datum: 2012-09-21 10:13 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
@Gerb en @Theoak,
Je koopt een wasmachine bij Saturn of Media markt, betaald daar een fiks bedrag voor en als je in hun reclamefolder of internet kijkt, zie je dat dat kreng een stuk goedkoper staat aangeboden, hoe voel je je dan!?? Of denk je dan ook: "Ach, het zijn best aardige lui!?"

Weet je wat netjes geweest was: Normaal 3,50 per stuk, maar als je ze vandaag beiden op de beurs aanschaft, betaal je slecht 5 euro in totaal!

Maar zoals ik al schreef, men vindt het gemakkelijker als ze genaaid worden met een glimlach.
67 - Datum: 2012-09-21 10:30 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
Weet je wat, nog even een (heel) ander voorbeeld.
Rob van Bavel heeft net Storm nummer 27 (toch!?) uitgegeven en laat ditmaal de prijs op de achter (of voor)cover achterwege, maar het album is voor 9 euro te koop en in de winkels ligt het voor 10 euro (zodat er een extra stimulans is om het stripboek op de beurs te gaan kopen). Rob doet het album ook in de Eppo shop en biedt het stripboek ook hieraan voor diezelfde 9 euro (want het is voor hem beter als de klant het boek via hem koopt, meer omzet voor Rome Rob, toch!?).

Het volgende jaar geen nieuwe Storm, maar nog steeds wel Storm 27, maar nu vraagt Rob 13 euro voor hetzelfde boek (geen nieuwe druk van het album, gewoon helemaal nog hetzelfde boek) en op de andere plaatsen staat het album nog steeds voor 9 euro en 10 euro te koop.

Hoe voel je je dan, als je daar achter komt?!?

Of ben ik echt de enige die dan daar wat van zou zeggen!??
68 - Datum: 2012-09-28 17:07 - Afzender: Henk S
Prima blog over Haren, maar kinderachtig om dat aan Drop Comics op te hangen. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet goed van worden.
69 - Datum: 2012-09-28 19:37 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
@Henk S,
Ik heb geen idee, ik hoor ze er anders nooit zelf over klagen.
70 - Datum: 2012-09-28 19:55 - Afzender: Henk S
Soms loopt een samenwerking / vriendschap / relatie stuk. Het is de kunst om dat dan achter je te laten.
71 - Datum: 2012-09-28 21:28 - Afzender: Henk S
Vanavond hier in Arnhem trouwens veel extra politie op de been i.v.m. Project X.
Ik hoop dat de kosten ervan verhaald kunnen worden op degene die dit geintje op Facebook heeft gezet.
72 - Datum: 2012-10-19 10:02 - Afzender: Johan de Neef
Grappig dat jij in je blog deze week de site noemt waar al sinds juli 2011 niets meer mee gedaan is. Ik had zelf voor deze week eerder een blog geschreven waarin dezelfde opmerking stond. Het was een blog over het gebrek aan commercie bij de diverse small-pres uitgevers. Gisteren besloot ik een compleet ander blog voor morgen te schrijven zonder dat ik wist waar jij het vandaag over zou hebben.

Dat blog daarover komt overigens binnenkort wel, maar omdat er een nieuwe small-pres uitgever bijkomt die dit kwartaal nog een stuk of 5 uitgaven wil uitgeven en daar tot op heden geen enkele ruchtbaarheid aan gegeven heeft. wil ik die ook in dat blog betrekken.
www.windmill-comics.com
73 - Datum: 2012-11-16 12:58 - Afzender: P.Saiko - e-mail: psaikotik@gmail.com
Weer een zeer sterke blog. Ik merk bij me zelf dat ik vaak een 'stok achter de deur' zoek, dan wel zelf probeer te maken, om een project door te laten lopen. Samenwerken met een ander of werken voor een deadline, opgesteld door een ander, zijn daarbij goede hulpmiddelen. Maar als het een strip of comic betreft voor mezelf, haak ik vaak vroegtijdig af, omdat ik vind dat mijn kwaliteit qua tekenaar (nog) onvoldoende is voor het idee dat ik in mijn hoofd heb. Dat ging me vroeger nog vrij goed af, omdat ik alle nota's en tekeningen bewaar, en ik dus niets kwijt ben. Maar met de loop der jaren heb ik nu zoveel aanzetten, kapstokken, samenvattingen en schetsen dat het er waarschijnlijk ook niet van zal komen om alles nog eens uit te werken. Maar toch, maar toch...
74 - Datum: 2012-11-16 21:41 - Afzender: marz
Volgens mij ben je net die 2 kinder boxen aan het wegzetten bij het grofvuil, en nog wat meer oude meuk en dat lijkt me een eerlijk gezegd een goed begin van een nieuw jaar, Powerbeast. Tjesus man wat heb jij je ingebouwd op die foto, voort met dat potlood en gauw ! :-))
75 - Datum: 2012-11-17 17:37 - Afzender: Femke - e-mail: femke.r.schaars@gmail.com
@Eelco
Toen ik je blog las, herkende ik mezelf er wel in. Ik denk dat er inderdaad veel tekenaars zijn die met veel bombarie hun nieuwe projecten aankondigen maar waar vervolgens niks van komt. En tot mijn spijt hoor ik daar ook bij.

Ik heb inmiddels van mezelf de reden gevonden waarom het mij steeds niet lukt.
Ik haat het om dingen steeds maar weer opnieuw te tekenen. Ik kom dan om in verveling. Dat krijg je ook in een strip, je hebt veel plaatjes waar je hoofdpersoon in zit. En continu dat zelfde univorm tekenen of iets dergelijks vind ik behoorlijk saai en tijdrovend werk. Helemaal als je hoofdpersoon er continu spik en span uit moet zien elke keer.

wat ook een valluik is van mezelf, is dat als ik vóór dat ik een strip begin, superveel concept art verricht. veel schetsjes en character design. Dat vind ik het leukst om te doen! Daar kan je fantasie aan op los. Ook weet ik dan al tot in detail hoe mijn pagina's eruit komen te zien / verhaallijn / plot etc.. Met als gevolg dat als ik er daadwerkelijk aan begin, alles voor mij herhaling is. En dan verveel ik me snel. Ik weet al hoe het word dus is er niks meer aan. Het enige wat dan overblijft is de hoeveelheid werk dat het kost om alles af te krijgen. Plus ik ben perfectionistisch dus dan duurt het ook nog eens 10x zo lang! en daar komt mijn lack aan doorzettingsvermogen.

Maar ik heb van mezelf geleerd dat ik niet geschikt ben voor lange strips, tenminste, niet als het een eigen project is dan.
ik ga me richten op concept art en platen / ministrips. Ik heb inspiratie genoeg! Soms zelfs te veel. Maar zelfdisipline en doorzettingsvermogen met eigen projecten heb ik niet.
de actuele blog van Koper

pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | volgende

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=3855&page=3&titel=Forum: Blog Koper op zaterdag/vrijdag

© 2000-2019
StripSter
2019-10-14