zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-10-14     10:06

pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | volgende

26 - Datum: 2011-05-15 11:13 - Afzender: Florien
Hee ik ben ook gek op Big Bang!
27 - Datum: 2011-05-15 12:50 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
@Florien
Wie weet wat we allemaal nog meer gemeen hebben?!?
www.powerbeastadventures.com
28 - Datum: 2011-05-30 09:51 - Afzender: Gerb
Ik heb je liefde gedeeld! Vanaf het moment dat ik, als 12 jarige op vakantie in Canada, in een warenhuis het showworstelen op tv's zag, was ik verkocht! De liefde heeft enkele jaren geduurd, ik volgde alle Wrestlemania events, kocht af en toe het magazine wat je toen nog kon kopen bij de V&D, en kende alle worstelaars. Het was toen ook echt razendpopulair, ook in NL.
Jaren later zag ik een aflevering van de fantastische Louis Theroux series, die een kijkje ging nemen in de wereld van het showworstelen. Louis bezocht een trainingsschool voor worstelaars en maakte de stomme fout door te zeggen tegen de typische drill-sergeant instructor dat "het toch wel erg nep was allemaal..". Hij heeft het geweten... ik zal nooit meer de scene vergeten van Louie, kotsend en huilend door de enorme inspanningen van de training, en die drill-sergeant die boven hem hangt en schreeuwt "Come on, get up, GET UP, do you still think it's FAKE?!" lol
29 - Datum: 2011-06-12 12:52 - Afzender: Zarathustra
Vooral door gaan met deze eerlijke blog.
30 - Datum: 2011-06-20 08:36 - Afzender: Johan de Neef
De ontembare Eelco schrijft in zijn blog "Als ik Johan de Neef was" Gelukkig is hij Johan de Neef niet, dat ben ik. En daarnaast zijn mijn Windmill Comics medewerkers allang blij dat er maar één Johan de Neef is.

Op een aantal punten in zijn blog heeft Eelco best gelijk, maar op een aantal andere punten lult de ontembare behoorlijk uit zijn nek. Het is waar dat Eelco al een jaar of 15 comics maakte en uitgaf. Maar beste Eelco, Powerbeast is gedrukt op mooi papier, je tekenwerk ziet er goed uit, je inkleurders zijn super, maar..........Powerbeast durf ik geen comic meer te noemen. Dat afzichtelijke formaat waarop je het uitbrengt is magazine formaat en geen comic formaat. Dat zou je na 15 jaar "comics" maken toch nu wel eens moeten weten.

Dan wil ik uiteraard even reageren op jouw opmerking over de copy service look. TOO #1 hebben we bij een echte drukker laten drukken. In kleur nog wel en voor een redelijke prijs. Door die redelijke prijs en omdat TOO #1 slechts 24 pagina's telde, konden wij die comic dan ook verkopen voor de meer dan vriendelijke prijs van € 2,99 en dat is aanzienlijk lager dan de € 5,00 die de concullega's voor hun comics vragen. TOO #1 verkocht dan ook als een speer. Maar omdat de comics die wij daarna uitgegeven hebben 32 pagina's dik zijn, zijn wij overgestapt op wat jij noemt de copy service look. dat houdt het voor ons en de mensen die onze comics willen kopen betaalbaar. En feit is, Onze comics verkopen in ieder geval wel goed ondankst de "copy service look".

Ons concentreren op enkel de Hip Comics en Sheriff Classics zoals jij voorsteld. Ik dacht het niet. We gaan in de komende tijd nog minimaal 3 series lanceren.

Jouw kritiek op het inktwerk is niet geheel onterecht, maar vergeet niet, dat jij al 15 jaar bezig bent en wij pas iets meer dan 2 jaar en dat wij nog steeds dagelijks bijleren en je dat in toekomstige WCP uitgaven zeker terug gaat zien. (Kom tijdens het Stripfestival in Breda maar eens even buurten bij onze stand en het resultaat bekijken) Als ik naar jouw eerste comic van The Order kijk, is dat ook een heel verschil met wat je nu brengt. Maar vergeet ook niet dat wij van WCP juist een springplank zijn voor onbekend talent die elders geen kans krijgen en bij ons die kans wel krijgen en zo alleen maar beter kunnen worden. En niet geheel onbelangrijk. Wij maken comics omdat we dat leuk vinden en niet omdat het moet.

Tenslotte wil ik nog even ingaan op de opmerking over de vele opstart pogingen uit het verleden. Het is waar dat vele pogingen van zeer korte duur waren en de kwaliteit ook vaak te wensen over liet. Maar één van de small-press pogingen uit de jaren 90 is mij toch wel goed bijgebleven. Sandking Studio heeft een aantal hele aardige comics opgeleverd en een paar van Sandking's tekenaars hebben het toch aardig ver geschopt ( met name Romano Molenaar en Chris Evenhuis)
www.windmill-comics.com
31 - Datum: 2011-06-20 15:16 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
@Johan de Neef

Ik denk dat we allemaal erg blij zijn dat er maar een Johan de Neef is...hahaha...laten we dat in ieder geval voorop stellen.

Ja, mijn 'afzichtelijke' formaat is niet echt het standaard 'comic' formaat, maar ja, comics zijn eigenlijk ook geen bij de lokale copy-service gekopieerde boekjes. Dus, laten we 't er gewoon ophouden dat hoe afzichtelijk mijn formaat ook is, het is gewoon een op mooi papier gedrukte, mooi getekende en ingekleurde comic.

De grootste comic van Nederland, wel te verstaan!

TOO #2 is niet dikker dan TOO #1 en dan betaal je wel dezelfde prijs voor een copy-service look comic. Hip comics #19173 is (incl. cover) 32 pagina's met de de Wind-mill copy sevice kwaliteit voor 3 euro en 50 eurocenten. Powerbeast is (incl. cover) een 44 pagina tellende full-color mega comic. Voor 1 euro en 50 luizige eurocenten krijg je wel heel veel meer, dus vind ik jullie copy-sevice comic(s) niet zo voordelig als je ons wilt doen geloven.

Wij hebben sinds 2002 steeds dezelfde prijs voor een comic gehandhaafd. De comic is van zwart/wit naar full-color en een groter formaat gegaan en natuurlijk ook nog 'es dubbel zoveel pagina's voor nog steeds diezelfde 5 euro. Jullie zijn van kleur naar zwart/wit gegaan, van Gedrukt naar een gekopieerd boekje/comic en dan ook nog 'es duurder geworden. Mag daar dan ook wat extra pagina's tegenover staan!?

Sandking ben ik zeker niet vergeten. We hebben onze eerste (strip)beurs nog een stand met ze op de zondag gedeeld. Inderdaad is Sandking voor Romano (en Chris Evenhuis) een mooie springplank geweest, maar veel is er nadien niet meer van Sandking vernomen, terwijl ze wel grootse plannen hadden en (ook) de wereld wilden veroveren met hun talent.

Ik hoop natuurlijk dat de 'springplank' die jij je mensen biedt dezelfde mogelijkheden kan creëren /bieden dat Sandking in de jaren negentig voor Romano (en Chris Evenhuis) gedaan heeft.

In ieder geval met al die series die jullie nog gaan uitgeven, zijn jullie volgens mij wel de grootste comics uitgeverij die Nederland op dit moment heeft.

Tenminste als we 't over kwantiteit hebben.

Kwaliteit is (natuurlijk) een heel ander verhaal.
Maar dat is voor een ander blog.
32 - Datum: 2011-07-09 15:55 - Afzender: P.Saiko - e-mail: psaikotik@gmail.com
Aaah, heer Sim, een waar leiddraad door mijn jaren van comics lezen en proberen maken. Alhoewel hij zeer sterke punten heeft, die je goed weergeeft, blijf ik hem toch altijd als een soort goedaardige comic- en strip- fundamentalist zien. Alhoewel ik hem gelijk wil geven, zijn er in het leven meer schakeringen grijs dan zijn uitlatingen doen vermoeden.
Weer een lekkere post, Eelco. :)
33 - Datum: 2011-07-16 01:18 - Afzender: Henk S
Ik kan me nog herinneren dat ik deze comic bij De Tweede Lezer in Arnhem kocht. Heeft dus wel indruk gemaakt.
34 - Datum: 2011-07-17 22:26 - Afzender: Zarathustra
Elke keer weer boeiend om te lezen. Inspirerend en volhardend in z'n eigengereidheid, wat er blijkbaar nodig is om van je hart geen moordkuil te maken, vooral doorgaan met deze openhartige blog!!!
35 - Datum: 2011-07-25 00:16 - Afzender: 3drender.nl
Na een koortsige toelatingsexamen onder de scherpe blik van het PowerBeast himself werden wij uiteindelijk uitverkoren om dit gedurfde initiatief van kleur te voorzien. Voor ons dan ook een nieuwe etappe op de lat naar meer en vooral beter. Succes Eelco!!!.

Marcel
www.3drender.nl
36 - Datum: 2011-07-25 06:00 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
Wij voelen ons net zo uitverkoren, want jullie inkleuring ziet er geweldig uit en we gaan inderdaad iets heel leuks neerzetten.
37 - Datum: 2011-07-25 08:02 - Afzender: Johan de Neef - e-mail: j.neef2@chello.nl
Ik kijk uit naar het stripfestival in Breda als Eelco daar met de grootste en kleinste comics van Nederland komt staan. Ik zal de mini comix dan ook zeker aanschaffen. Ik hoop dat de 3drender mensen ook aanwezig zullen zijn.

Wij van Windmill Comics komen daar ook met een paar nieuwe uitgaves. Wij willen natuurlijk wel de grootste blijven (ook al zijn wij niet degene die dat over ons zelf beweren) al zal dat moeilijk worden als Eelco zijn plannen weet te realiseren. En als Koper Comics in 2012 de titel van grootste comics uitgeverij van Nederland van ons overneemt, dan wil ik met Windmill Comics in ieder geval wel de titel van gezelligste uitgeverij krijgen.
www.windmill-comics.com
38 - Datum: 2011-08-06 00:41 - Afzender: P.Saiko - e-mail: psaikotik@gmail.com
Jammer dat je stopt. Je blog posts waren altijd vermakelijk om te lezen met af en toe iets met nagels en koppen.
39 - Datum: 2011-08-06 10:23 - Afzender: Steven
Als je inspiratie en tijd op zijn, dan kan je er inderdaad best mee stoppen; je had wel een van de best geschreven blogs hier, omdat de lezer altijd twee keer prijs had, hij zag de vorderingen in je strippagina én hij kreeg er nog een sappige uiteenzetting over iets vaak totaal anders bovenop. Het zal moeilijk zijn om een invaller te vinden, denk ik.
40 - Datum: 2011-08-06 12:41 - Afzender: Florien
Oei, weer een blogger minder. Wat jammer, ook ik heb ervan genoten. k geef toe ik volgde ze niet altijd maar als ik een Ontembaar Ego las verscheen er altijd een brede glimlach op m'n gezicht.
41 - Datum: 2011-08-06 13:03 - Afzender: Henk S
Hallo Eelco, jammer om zo te vernemen dat je stopt met je blog. Maar als je belangrijkste doel ermee is om Windmills te bestrijden kan ik me jouw besluit goed indenken. Een rol als Don Quichote lijkt me niet aantrekkelijk.
Overigens komt Gerben a.s. vrijdag (eenmalig?) weer met een blog.
42 - Datum: 2011-08-06 13:19 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
@Henk S
Nee, dat is niet mijn belangrijkste doel. Het was niet eens het doel achter mijn blog(s). Alleen ik merk dat de laatste tijd bepaalde dingen steeds terug beginnen te komen en ik wil elke week niet een blog schrijven wat voornamelijk maar een aantal mensen afkraakt. Ik merk door het te kort aan tijd (op dit moment) ik ga voor de gemakkelijke weg en dan lijkt het mij beter om ermee te stoppen en mij voornamelijk te storten op mijn Powerbeast plannen voor het komende jaar.
43 - Datum: 2011-08-06 13:28 - Afzender: Henk S
Het spijt me overigens wel dat je stopt. Regelmatig vond ik jouw blogs kostelijke lektuur, waar je schreef over jouw passies.
Jammer dat er voor jou geen middenweg is tussen volledig losgaan (tijdrovend) en stoppen.
44 - Datum: 2011-08-08 20:01 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
@Henk S
De dingen die ik doe, wil ik 'goed' doen. ik ga niet voor half werk. Dus voor mij is er inderdaad geen middenweg om mijn blog voort te zetten. Zo blijven het 31 leuke en vermakelijke blogs en komen er geen slechte aftreksels van mijn kant bij.

Lijkt mij toch de beste (en juiste) oplossing!?
45 - Datum: 2012-08-22 22:56 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
Raad 'es wie er, vanaf vrijdag, weer terug is met zijn ontembare ego?!?
46 - Datum: 2012-08-22 23:21 - Afzender: Gerb
Ha Koper, ik zag dat je je blog op vrijdag hebt ingevoerd... betekent dat dat we 'de tafel moeten delen' ? Voor volgende week vrijdag staat er al een blog van mijn hand in de planning (en op de inlog) zoals je ziet.
Mischien de UberBoss zich er even om buigen (of zijn Sloveense gezant)..
47 - Datum: 2012-08-23 01:49 - Afzender: U.B.
't Is even afwachten tot volgende week, maar ik verwacht dat jullie vredig naast elkaar kunnen bloggen.
Koper heeft me beloofd weer wekelijks van leer te trekken.
48 - Datum: 2012-08-23 10:49 - Afzender: Sloveense gezant
Toch wel grappig al die nicknames die ik over me heen krijg...
49 - Datum: 2012-08-23 12:39 - Afzender: Henk S
Koper, de Sonja Barend van de Blogs.
50 - Datum: 2012-08-23 16:46 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
Hahaha...daar moest ik gisteren (toevallig) ook aan denken, Henk.
In ieder geval blog voor volgende week en de week erop volgend zijn reeds geschreven...nu nog even wat leuk beeldmateriaal, even laten redigeren en dan kunnen ze vast klaar gezet worden.
de actuele blog van Koper

pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | volgende

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=3855&page=2&titel=Forum: Blog Koper op zaterdag/vrijdag

© 2000-2019
StripSter
2019-10-14