zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-10-24     03:43

pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | volgende

51 - Datum: 2011-03-11 07:41 - Afzender: MaCo
Ik ga m zeker lezen, ziet er goed uit!
52 - Datum: 2011-03-18 19:52 - Afzender: Florien
Heeyhaay Gerben,
Het was zeker gezellig ook op de beurs om je te ontmoeten.
Je cartoons zijn erg sterk, goed werk!
53 - Datum: 2011-03-20 22:02 - Afzender: Thomas
Vrolijke homo-plaatjes, Gerben! Triest en zorgwekkend dat het geweld tegen homo's toeneemt, maar kortzichtig om dat aan de moslims te wijten. Kom maar met de cijfers. Hoe vaak worden homo's door moslims in elkaar geslagen?
54 - Datum: 2011-03-20 22:58 - Afzender: Gerben
Hiero in Damski gebeurt dat nog wel eens Thomas. Ik doe niet aan cijfers, ik kijk en neem waar, en luister af en toe naar de lokale omroep, trek daaruit mn eigen conclusies.
55 - Datum: 2011-03-20 23:01 - Afzender: Gerb
(Damski moet Damsko zijn (ben de straattaal nog niet helemaal machtig))
56 - Datum: 2011-03-21 00:30 - Afzender: Thomas
Ja, dat klopt. In Amsterdam worden homo's lastig gevallen (en erger) door Turkse en Marokkaanse jongeren.
Maar zijn zij de enigen die homo's lastigvallen? Is de toename van geweld tegen homo's evenredig aan de toename van het aantal moslims in Nederland? Kort door de bocht.

Ja, het is een probleem dat homo's in elkaar worden geslagen. Nee, dat hoeven we van niemand te pikken. Niet van christenen, niet van moslims en niet van linkshandige duivenmelkers met jubeltenen. Maar ligt het alleen aan de moslims? Lijkt me stug.

57 - Datum: 2011-03-21 08:04 - Afzender: Gerb
In verhouding gebeurt het hier vaker door allochtoonse jongeren, landelijk liggen de cijfers weer anders. Via de Schorer weet ik dat er veel aan voorlichting ed wordt gedaan, maar het blijft voor die groep, vaak met moslimachtergrond, heel lastig/moeilijk om te accepteren dat het bestaat of om er uberhaupt over te praten. Op een gemiddelde markt in West waar de lokale omroep eens een onderzoekje deed kwam vooral een beeld naar voren van afkeuring en ''dat hoort niet/is een ziekte'', en ''bij ons komt dat niet voor''..
58 - Datum: 2011-03-21 08:52 - Afzender: Barry
yes, geheel in geenstijliaanse traditie moslims de schuld geven, want ons autochtonen doen zoiets natuurlijk niet.
59 - Datum: 2011-03-21 11:26 - Afzender: MaCo
Natuurlijk doen autochtonen dat net zo hard, daar zitten ook moslims tussen.

PS Bovenstaande is een grapje, lynch me niet aub. Maar even serieus, laten we niet te politiek correct worden asjeblieft. Getver.

60 - Datum: 2011-03-21 11:28 - Afzender: Ricq
Natuurlijk zijn het niet alleen allochtonen die problemen veroorzaken, maar hun aandeel is in verhouding wel veel groter. En dat heeft niks met discriminatie te maken, maar met feiten. En door het groeiende aantal allochtonen in de samenleving, groeit ook het aantal van hen dat problemen veroorzaakt. Maar moet je daardoor alleen kijken door een PVV bril? Natuurlijk niet. Volgens mij hoort een eerste stap gezet te worden op scholen, waar nog te vaak het onderwerp vermeden wordt of negatief wordt behandeld. En ook moet die bejaarde in Rome een keer aangepakt worden.
61 - Datum: 2011-03-21 11:39 - Afzender: MaCo
@Ricq: Deel 1, mee eens! Het hoge percentage 'allochtonen' is niet eens zo vreemd. De instroom die wij hier uit bepaalde warme oorden hebben komt nou niet echt uit de intellectuele bovenlaag van de bevolking. Niks PVV's aan. Wat betreft deel 2, no way! Ik ben docent, er wordt al genoeg gedaan. Ouders moeten maar eens een keer hun eigen kinderen gaan opvoeden, dan kan ik me met mijn vak gaan bezig houden.
62 - Datum: 2011-03-21 11:54 - Afzender: Ricq
Maco,
Dat jij zegt dat de instroom niet echt uit de intellectuele bovenlaag komt, is ook alles over 1 kam scheren. Wat betreft de scholen, misschien dat op 'jouw' school er genoeg aan gedaan wordt, maar er zijn nog genoeg scholen waar het 'probleem' genegeerd wordt.
En ja, ouders moeten id hun kinderen gaan opvoeden. Maar als je als ouder de westerse gebruiken, waarden, etc, niet gewend bent, dan is het ook onmogelijk om je kinderen op een manier op te voeden die voldoet aan ons beeld.
63 - Datum: 2011-03-21 11:57 - Afzender: MaCo
Vooruit, correctie: rand stad instroom. Van mij hoeft het geen eeinheidsworst te worden. Culturele verschillen zijn juist interessant, maar bepaalde onderliggende waarden maken deze wereld leefbaar. Die zouden universeel moeten zijn. Enneh... 'ons' ;)?
64 - Datum: 2011-04-01 15:40 - Afzender: Thijs
Ik doe mee :)
65 - Datum: 2011-04-01 22:15 - Afzender: Gerbs
Al 2 entousiaste StripSterren die gaan kleuren... wie volgt, kom op mensen, grijp die kleurdoos and start painting!
www.gerb-art.com
66 - Datum: 2011-04-01 22:23 - Afzender: Femke
Ja! een wedstrijd daar hou ik wel van! ik doe mee
(hahaha, niet voor de prijs :P maar voor het kleuren!)
67 - Datum: 2011-04-02 13:00 - Afzender: Gerb
Nu 3 deelnemers, jottum!!!
68 - Datum: 2011-04-15 15:39 - Afzender: überboss
Gerben, mooi om te zien dat mijn klopje op jouw schouder bij jou de blog-inspiratie weer in volle omvang heeft doen opborrelen. Waar ik je schreef dat je het ook rustig aan kunt doen (plaatje + korte tekst), trek jij weer als vanouds van leer met supergevulde blogs.
En mogelijk heb je ook al ontdekt dat 'Ome Henk's zeer strikte deadline' allesbehalve strikt is (met het risico dat je pas op vrijdagavond jouw blog van die dag gaat schrijven - leer mij de striptekenaars kennen).
69 - Datum: 2011-04-16 13:57 - Afzender: Kill your dead lines!
Zoals de meeste striptekenaars ben ik ook eerzuchtig, en extreem gevoelig voor vlijerij, dus vooruit dan maar, for what it's worth .. ;-)
www.gerb-art.com
70 - Datum: 2011-04-24 11:49 - Afzender: Steven
Zo in geschetste versie vind ik ze zelfs nog beter dan in de afgewerkte, Gerben. Met die schaduwpartijen ziet het er eigenlijk wat natuurlijker uit dan wanneer het allemaal in de glans gezet is, hoewel dat laatste voor het oog dan weer opvallender is.
71 - Datum: 2011-04-26 16:23 - Afzender: Femke
uhmmm.... die wedstrijd hè?
hoeveel doen er nu mee? en hoeveel hebben hun gevalletje (ingekleurde kleurplaat) al ingeleverd?
72 - Datum: 2011-04-26 19:48 - Afzender: Gerb
Hoi Femke,
4 personen hebben de tekeningen toegestuurd gekregen, en ik heb er al 1 volledig ingekleurd teruggekregen (@Ralp *knipoog+schouderklopje*)
Duzzzzzzzzz Femke..................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (lol)
73 - Datum: 2011-04-26 20:52 - Afzender: Femke
ben bijna klaar, moet nog 2 personages
maar ik heb er 1 weggehaald, want anders werd het teveel....
duzzzz.................. hij komt er spoedig aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (lol)
74 - Datum: 2011-04-26 21:50 - Afzender: Gerb
ok, cool!
75 - Datum: 2011-05-13 07:24 - Afzender: Santiago
¡Mucha suerte, amigo! Saludo, S.
de actuele blog van Gerben

pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | volgende

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=3854&page=3&titel=Forum: Blog Gerben op vrijdag

© 2000-2019
StripSter
2019-10-24