zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-09-17     22:43

pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | volgende

76 - Datum: 2011-06-09 16:51 - Afzender: Robin
Leuke blog, Maaike. En inderdaad, wat een leuke figuurtjes. Lekker vlot getekend. Moet je zeker nog iets mee doen. Ik zie al een grappige serie voor me. Je hebt nog een scenarist nodig?
77 - Datum: 2011-06-09 19:02 - Afzender: MaCo
Tnx. En altijd! Tekenen gaat me makkelijker af dan schrijven. Heb je een scenarist in de aanbieding?
78 - Datum: 2011-06-09 22:50 - Afzender: wallie - e-mail: nickeyhakkens@hotmail.com
Bedankt weer voor je blog Maaike. Je blijft me iedere keer weer verbazen. Tot volgende week.
79 - Datum: 2011-06-11 17:32 - Afzender: Robin - e-mail: incognito@comic.com
Reactie 77@ Tnx. En altijd! Tekenen gaat me makkelijker af dan schrijven. Heb je een scenarist in de aanbieding?

Ja, mezelf. Ik heb in het verleden al wat dingen geschreven voor andere tekenaars (Michel den Hamer, Erik Wielaert, Remco van den Hout). Je hebt een erg leuke stijl, en met jou achtergrond als lerares kun je volgens mij met die figuurtjes veel 'echt gebeurde' dingen erin stoppen en lekker de boel overdrijven. Stuur me anders een mail, dan kunnen we kijken.
80 - Datum: 2011-06-16 17:03 - Afzender: Klaartje
Jaaaa Margreetje! Ik ben groot fan, moet je echt iets mee doen!
81 - Datum: 2011-06-16 20:20 - Afzender: Martha
Ja! Leuk Margreetje! :-) En de dochter van Max Havelaar, hahaha!!!

Mijn betere helft Charles had ook een strip met de naam "Margreetje" bedacht, zo'n tien jaar geleden. Dat was geen kleuter, maar een meisje van een jaar of zeven. Haar beste vriendinnetje was Rosa, met leuke dreadlocks :-)
82 - Datum: 2011-06-30 18:21 - Afzender: Eric
Ik herken je 'probleem'. Ik zelf doe ook liever tekenen dan het verhaal verzinnen. Mooi dat je iemand gevonden hebt die scenario's voor je schrijft.
Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, maar dit ziet er al goed uit.
83 - Datum: 2011-07-02 21:22 - Afzender: dirk
Veel sukses met je samenwerking! Benieuwd naar het eindresultaat.
Je blijft zo'n beetje in het zelfde universum als met de Nibelungen.
Nog een opmerking bij de getoonde tekening: de kleuren lijken me iets te fel. Of is dat enkel zo op het scherm, en niet op papier? Verder lijkt het me niet nodig 10 verschillende kleuren te kiezen voor de planten en bomen. enkel tinten (mat) groen lijken me beter.
84 - Datum: 2011-07-03 12:53 - Afzender: MaCo
Ha Dirk, merci! Hoe fel de kleuren overkomen is afhankelijk van je scherminstellingen. Op papier vind ik ze eerder dof dan fel. Best jammer, maar in MangaStudio kan ik alleen in RGB werken, en als ik die omzet naar CMYK gaat veel van de helderheid verloren. Ik werk deze keer met het beperkte kleurenpalet van MS. Ik zal waarschijnlijk wel weer overstappen op PhotoShop, maar voor deze strip nog niet. Alle tips over inkleuren zijn trouwens welkom. Daar kan ik nog best iets aan bijschaven :).

Groetjes, Maaike
85 - Datum: 2011-07-08 22:23 - Afzender: Martin van der Schuijt
Herkenbaar verhaal. Het lijkt wel of ik een stukje over mezelf lees...
86 - Datum: 2011-07-14 06:37 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
Damien Rice is erg gaaf. Absoluut heerlijke muziek. Heb je 't live album ook!? Trouwens als je Damien Rice gaaf vindt, moet je absoluut Glen Hansard (van the Frames) proberen.
www.powerbeastadventures.com
87 - Datum: 2011-07-14 10:22 - Afzender: MaCo
Ga ik doen, en nee, live album (nog) niet aangeschaft. Micah P Hinson is trouwens ook leuk, lekker weird.
88 - Datum: 2011-07-21 18:36 - Afzender: P.Saiko - e-mail: psaikotik@gmail.com
En weer komen mijn favorieten langs. :)

Mouse Guard is zeer leuk, niet alleen zijn d'r nu al een bundel of 3 van uit. D'r is zelfs een roleplaying game (aangeschaft omwille van de prentjes..).
Fables is ook weer zo'n topserie. Ik heb al eerder een trade van de reeks weggegeven, hetgeen de ontvangster (jarenlang geen strips of comics meer gelezen) meteen aanzette tot enthousiast de komende bundels te verzamelen en (vooral) te lezen. Waarschijnlijk weet je het vast al, maar de spin-offs van Fables zijn ook de moeite waard. Zeker de 1001-nacht versie van Sneeuwwitje en de Assepoester-spionage-bundel. Zalig. Jack of Fables vond ik wat minder, en die lijkt nu met bundel nr 9 ook op zijn end te zitten.

Maar waarom moet je daarvoor naar bol.com gaan? Verspreid over Nederland zijn er voldoende goede comicdealers die deze parels standaard in huis hebben.

Misschien een tip, misschien oud nieuws: Archaia press (die ook Mouse Guard uitgeven, maar ook het briljante Dapper Men, etc, etc) gaan ook nieuw spul in het thema van the Dark Crystal en the Labyrinth uitgeven. Ch-ch-check it out. :)
89 - Datum: 2011-07-28 20:46 - Afzender: Niquicho
Op die manier had ik ook wel CKV willen hebben! (maar ja, van na mijn tijd.)
90 - Datum: 2011-08-02 21:06 - Afzender: Thomas
Welnee, natuurlijk is "The Lion King" niet de beste film die ooit gemaakt is. Het is zelfs niet eens de beste Disney-film. Ik bedoel, dan schuif je de films waar Walt Disney zich nog zélf mee bemoeid heeft wel erg makkelijk opzij. "Sneeuwwitje", "Pinocchio", "Lady en de Vage Hond", anyone? Ik bedoel maar.
91 - Datum: 2011-08-04 11:30 - Afzender: Florien
Sja, iedereen heeft het altijd maar over dat de Lion King de beste film ever is. En iedereen zegt dan dat-ie zo moest huilen toen pappa simba doodging terwijl ik het heel makkelijk droog hield. Lachen is dat, iedereen janken op de bank en ik denk dan 'ja mensen, zielig, maar het is maar een tekenfilm, en niet eens de beste.' Nee, geef mij dan maar eerder de 101 dalmatiers of idd pinocchio. Dan sluit ik me bij Thomas aan, old classics. Goed stukje betoog trouwens Maco, ik als iemand die met Disney is grootgebracht moet het wel even 2 keer lezen en slikken, al dan niet dat ik wel goed snap wat je punt is.
92 - Datum: 2011-08-08 16:02 - Afzender: joos
Heeft iemand ooit die aflevering van southpark gezien waar mickey mouse als een soort mafiosi en hoofd van disney alle kinderen beinvloed? en de jonas brothers komen er ook nog bij want we moeten niet vergeten dat disney nog meer dingen maakt dan tekenfilms, zoals speelfilms, series, muziek. ze hebben nu zelfs hun eigen zender in Nederland.

ik denk dat wat disney maakt qua films en series wel leuk is maar het blijft een bedrijf, en die zijn alleen maar uit op geld verdienen en disney doet dat via kinderen. en wat fanatieke stripliefhebbers natuurlijk.
93 - Datum: 2011-08-08 21:32 - Afzender: MaCo
Disney is een staat op zich. Ik ken die South Park aflevering, ge-wel-dig! Vooral de Jonas brothers en hoe zij zich moesten richten op de seksualiteit van kleine meisjes. Bah (maar waar). De aflevering over de Scientology church vond ik trouwens ook fantastisch. Al hun bizarre doctrines werden aan de tand gevoeld. En dan die boodschap aan het eind: Just do it, sue me! Satire op zijn best :).
94 - Datum: 2011-08-25 15:24 - Afzender: Henk S
't Was leuk om je in Kampen weer te spreken. Sorry dat ik je niet gelijk herkende; ik was even in verwarring of je Carolien was.
Bij de Daegne-plaat lijkt het alsof de hond de stok achter zijn rug opvangt, mede doordat de stok het 2e plaatje invliegt. Mogelijk zou je een klein plaatje kunnen tussenvoegen waarin de hond de stok opvangt.
En verder blaffen honden niet met een stok in de bek.
95 - Datum: 2011-08-25 15:30 - Afzender: MaCo
Hoi Henk, idem, op het Carolien gedeelte na, dan :). Als ik een tweede plaat invoeg is het dubbele kruismotief weg, dat zou ik zonde vinden. De religieuze queste wordt nu subtiel benadrukt. Het blaffen van de hond gebeurt tijdens het springen naar Yegor, bij de 'spring boogjes'. Ben inmiddels met kleuren bezig, op Andre's verzoek :) (Stripfactor). Grtjs!
96 - Datum: 2011-08-25 15:45 - Afzender: Henk S
Nou heb ik ook weinig weg van Carolien...
De verstoring van de compositie zag ik ook als probleem. Je zou op het snijpunt van de 2 plaatjes de hond de stok in de lucht kunnen laten opvangen.
Maar dat blaffen begrijp ik niet: bij de springboogjes heeft de hond de stok toch al in de bek?
97 - Datum: 2011-08-25 16:26 - Afzender: MaCo
Hm, dat is een idee... Allee, ik moet de komende 6/7 maanden 2 pagina's per week afhebben. Schets, kleur en lijn. Nu lukt me dat vaak wel, maar dit gaat om vrij lastige tekeningen. Geen tijd dus, helaas. Het is een hele bijzondere hond, laten we het daar maar op houden :).
98 - Datum: 2011-08-25 16:57 - Afzender: Femke
over die line of action. je vraagt naar tips.
Je personage is niet in actie, dus een actielijn is niet bepaald nodig. In de Tom & Jerry verzie, zie je ze allemaal rennen springen vliegen, en weet ik veel wat. Maar de ridder die op de trap zit , zit alleen maar, dus geen actie. hoewel, bij het gooien van kan er misschien een actielijn in. Maar ik zou niet weten hoe :P
99 - Datum: 2011-08-25 17:53 - Afzender: John
Om de 'line of action' te bepalen zul terug moeten naar je script. Wat wilde je de lezer vertellen? Ik kan dat nu niet zo goed uit je tekeningen opmaken...

-De ridder zit teleurgesteld op een trap omdat een hond hem lastig valt; hij gooit een stok om hem weg te jagen.
-Het is de hond van de ridder die een stok kan vangen maar hij krijgt van niemand een aalmoes voor zijn kunstje daarom kijkt hij zo droevig
-of....

Als je iets lastig vind om in beeld te brengen omdat het misschien nogal complex is kun je het ook in tekst in een kader zetten
100 - Datum: 2011-08-25 18:22 - Afzender: MaCo
De achtergrond: Het is een zwerfhond, en de ridder gooit gedachtenloos met een stok, hij heeft net een vreemde queeste opgedragen gekregen waar hij geen raad mee weet, en hij heeft de moed opgegeven tot een oplossing te komen. Hij zit op de trap van een kerk.

Het is de houding van de eerste figuur waar ik mee zit. De beweging van het gooien zit er op zich wel in, maar ik spreek die beweging nu tegen door het onderlijf zo star te laten. Maarja, de ridder moet wel zitten. Zal het een volgende keer anders tekenen, maar weet nog niet helemaal hoe.
de actuele blog van MaCo

pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | volgende

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=3853&page=4&titel=Forum: Blog MaCo op donderdag

© 2000-2019
StripSter
2019-09-17